Okolje & energija

Edina možnost je, da spremenimo pravila igre

Mimo Vancouvra bo od leta 2016 morda plulo precej več tankerjev, če bo podjetje Kinder Morgan uresničilo svojo 3,4 milijarde evrov vredno širitev naftovodov

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

Avtor
avtor
22.06.2012 09:58
Čas branja: 3 min

Kanadsko-ameriški tekstopisec in producent Jon Cooksey pravi, da tega ne bo dopustil. Pred dvema letoma je posnel dokumentarec Kako skuhati žabo? (How to Boil a Frog?) in postal okoljski aktivist. Lahko mali človek dejansko vpliva na velike naftne igralce? Cooksey pritrjuje - spremeniti je treba le pravila igre.

tankerji-finance-iva-gruden-2.1340352197.jpg
»Župani tod okoli so zelo naklonjeni trajnostnemu razvoju, a vse tole (pokaže na center Vancouvra za seboj, op. a.) ni niti po naključju trajnostno. In tudi v Severnem Vancouvru več kot polovica mestnih svetnikov zanika globalno segrevanje. Pritisk na vse, kar ni enodružinska hiša, je velik,« je nezadovoljen Jon Cooksey. Foto: Iva Gruden

S projektom Trans Mountain podjetja Kinder Morgan bi od naftnega terminala v Edmontonu v Alberti do terminala Westridge v Burnabyju v Britanski Kolumbiji, vzhodno od Vancouvra, namesto 300 tisoč sodov surove nafte na dan lahko prišlo 700 tisoč. Poglobili bi dno v Westridgeu, tako da bi lahko naložili tankerje s prostornino milijon sodov nafte, in ne le 650 tisoč, kolikor jih je mogoče naložiti zdaj. Nafto bi od tod izvažali v ZDA in na Kitajsko. Mimo Vancouvra je tako predlanskim plulo 71 tankerjev s surovo nafto, kar je tri odstotke vseh plovil; leta 2016 naj bi jih bilo 288 oziroma osem odstotkov vseh plovil, v svojem poročilu predvideva Kinder Morgan.

»Razlitja nafte so neizogibna,« opozarja Cooksey. »Naša nafta iz skrilavcev v nasprotju z navadno potone na dno in tam ostane za vedno. Postali bomo naftno mesto oziroma pristanišče, kot je zdaj recimo Nigerija, saj nafte ne bomo rafinirali, temveč samo razpošiljali,« napoveduje.

Zmagata humor in domišljija

Kanadska vlada utemeljuje, da gre za nacionalni interes, nadaljuje sogovornik. Prvotni prebivalci tako nimajo možnosti veta na to, kar se dogaja na njihovi zemlji. »Po pravilih, ki jih je določila vlada, v tej igri ne moremo več zmagati. Edina možnost je, da spremenimo pravila,« pravi Cooksey. Poudarja, da to velja za vse okoljske boje na svetu. »Pri tem zelo pomaga smisel za humor, saj moraš razmišljati zunaj običajnih okvirjev,« svetuje.

id-jon-cooksey-iva-gruden
Jon Cooksey je za dokumentarec Kako skuhati žabo?, ki ga je hotel posneti v pol leta, nameraval zapraviti zelo malo. Na koncu je v petih letih porabil svojega pol milijona dolarjev ali 381 tisoč evrov. Dobil je številne filmske nagrade, zdaj računa na distribucijo v Evropi. Foto: Iva gruden

Treba je povzročati težave

Aktivizma se je naučil med ustvarjanjem dokumentarnega filma. Vlada province Britanska Kolumbija je želela zgraditi toplarne v mestu Princeton, daleč od Vancouvra. S filmsko ekipo je zato obiskal lokalne prebivalce, ki so že nekaj let neuspešno protestirali proti gradnji. »Poslanci omenjene province so bili zaskrbljeni že samo zaradi govoric o našem prihodu. Prebivalce smo vprašali, kaj jih moti pri gradnji, in na spletu objavili osemminutni dokumentarec. Poklical nas je tudi predsednik uprave podjetja Compliance Energy Corporation, ki je bilo v ozadju gradnje. Svetniki so nato načrte umaknili,« se spominja sogovornik.

Povzročanje težav je postalo pravilo tudi za boj, ki ga ta hip Cooksey bije v vancouvrskem zalivu. Je del skupine Tanker Free BC (Britanska Kolumbija brez tankerjev), povezal se je s prvotnimi lokalnimi prebivalci in drugimi podobno mislečimi nevladnimi organizacijami. »Povezovanje je bilo lahko, saj okoli 80 odstotkov prebivalcev province nasprotuje tankerjem,« pravi Cooksey.

Cooksey: Mediji so neučinkoviti, novinarji neizobraženi

Odlični in meje premikajoči dokumentarci o globalnem segrevanju že obstajajo, poudarja Cooksey, a si jih ogleda le malo ljudi, saj dokumentarci ne znajo učinkovito prenesti sporočila. »Nagovarjati ljudi z vsemi podatki in podrobnostmi nima smisla. Najbolje je predstaviti osebno težavo, na primer imam 18-letno hčerko in sem na smrt prestrašen, kako bo živela,« svetuje Cooksey.

Pri iskanju virov za scenarij so mu prišli v roke tudi nepoznavalski in netočni novinarski prispevki - novinarji so milijarde ton izpustov toplogrednih plinov zamenjevali z milijoni, je opazil; razočarali so ga tudi klimatologi. »Šele na konferenci o vrhuncu črpanja nafte v Kaliforniji pred nekaj leti, ki sem se je udeležil, so ugotovili, da je Medvladni forum o podnebnih spremembah (IPCC) 20 let uporabljal napačne podatke o zalogah nafte in premoga ameriške agencije za energetiko (EIA). Na tej podlagi so napovedali, koliko ogljikovega dioksida bomo izpustili v ozračje. Kako se torej samoizobraziti o globalnem segrevanju, če še najbolj izobraženi ljudje na tem svetu nimajo pojma?« se sprašuje Cooksey.

Cooksey: Kupujte iz druge roke in imejte zgolj enega otroka

Glavna okoljska težava je po mnenju Jona Cookseyja prekoračitev (overshoot), ki ima pet simptomov. Ti so prenaseljenost (ki je hkrati vzrok in posledica), uničevanje narave (izsekovanje gozdov, uničevanje oceanov, onesnaženje, izumiranje vrst ...), razlike med revnimi in bogatimi, vrhunec črpanja nafte in globalno segrevanje. »Na osebni ravni obstaja za to pet rešitev: bojkot Exxona oziroma zapravljanje denarja za dobre, ne slabe stvari, čim manjša poraba - odločitev za enega otroka, kupovanje rabljenih stvari, odrekanje govedini in podobno -, duhovna preobrazba, aktivizem ter lokalen, nizkoogljični življenjski slog, kar zajema tudi različne bivanjske oblike. Ena izmed teh je sobivanje - bivanje v skupinah, kjer člani skupaj pridelujejo hrano, pazijo na otroke, souporabljajo avtomobile in podobno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

22.06.2012
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Manager
Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?
OGLAS
Manager
ManagerFinance PR Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih? (OGLAS)

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o) so v sodelovanju z Občino Škofja Loka, Razvojno agencijo Sora ter inštitucijami IPoP - Inštitutom za politike prostora, CIPRO Slovenija in CIPRO International, dobro leto in pol spodbujali zaposlene, da na delo pridejo trajnostno, v sklopu projekta Trata 2.1.