Navtični oblikovalec Armin Koren bo od 21. do 29. januarja na največjem evropskem navtičnem sejmu v Düsseldorfu v sodelovanju z ladjarjem AlfaStreetMarine predstavljal inovativno plovilo za jezera in reke.
Poimenoval ga je bienergy - ve1, saj deluje na električni pogon, elektriko pa hkrati proizvaja iz sončne energije. Oznaka ve1 pomeni, da je avtor mladost preživel v Velenju, zdaj pa kot dizajner jaht ustvarja v svojem studiu v Italiji.
Armin Koren poudarja tri glavne inovativne rešitve retro oblikovanega plovila bienergy - ve1: električni pogon, sončne celice in dvižna streha. S hidravličnim mehanizmom jo lahko preprosto dvigamo in spuščamo tudi na daljavo, kar je še zlasti uporabno v dežju. Na strehi so tudi sončne celice, ki proizvajajo elektriko. Inovativna, a očem skrita lastnost pa je, da je barka plovna pri majhni hitrosti, do pet vozlov, saj je to edina hitrost plovbe, kjer pride pogon na sončne celice do veljave.
Oblikovalska izhodišča
Sogovornik je veliko časa preživel na barkah in spoznal, da je pospravljanje platnene strehe pogosta težava na plovilih, zato je začel razmišljati o rešitvi za preprosto zapiranje strehe. Med potovanji po svetu je ugotovil, da je veliko jezer in plovnih rek, na katerih manjka ekološko neoporečnih plovil. Ker so lesene barke zaradi dragega vzdrževanja prestiž, je pri razvoju izhajal iz tega, da bo oblikoval retro plovilo iz stekloplastike za več ljudi na zeleno energijo, ki bi plulo z maksimalno hitrostjo petih vozlov in z avtomatsko dvižno streho, ki jo lahko uporabnik v manj kot minuti zapre ali odpre.
Pri razvoju plovila mu je pomagal ladjar AlfaStreetMarine iz Sežane. Prvega kupca plovila bienergy - ve1 je Armin Koren kot član inkubatorja Savinjsko-Šaleške doline dobil, ker je Milan Medved, direktor Premogovnika Velenje, zaupal v projekt. PV Invest, hčerinsko podjetje Premogovnika Velenje, je tako kupilo prvi prototip plovila za plovbo po Velenjskem jezeru.
Razvoj je trajal dve leti in pol
Od ideje do prve predstavitve v tujini, ki bo konec januarja na največjem evropskem navtičnem sejmu v Düsseldorfu, sta minili dve leti in pol. Stroški razvoja, ki sta ga denarno podprla tudi Slovenski podjetniški sklad in Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI), so po Korenovi oceni blizu 200 tisoč evrov. Velika postavka so bile tehnične rešitve, testiranje trupa barke v bazenu, razvoj dvižne strehe na hidravlični pogon, umestitev sončnih celic ... Elektrika iz njih vzdržuje akumulator barke, ki poganja elektromotor, LED-razsvetljavo in radio. Barko lahko v pristanišču priklopimo na 220-voltno električno omrežje.
Plovilo bienergy - ve1 stane od 25 do 35 tisoč evrov, odvisno od opreme. Armin Koren upa, da bo po sejmu v Nemčiji prebil led v navtični industriji in dobil naročila za vsaj 15 bark, ki so primerne za vsakogar. To plovilo ni luksuzno, zato ključne kupce sogovornik vidi tudi v turističnih društvih in občinah, ki bi jih dajale v najem ljudem za vožnjo po rekah in jezerih.
Razvoj večjega plovila v načrtu
Prvo plovilo so preizkušali na Zbiljskem jezeru, Koren pa si želi, da bi plovilo plulo po Bohinjskem in Blejskem jezeru ter tudi po Ljubljanici. S tem bi promovirali inovativni izdelek slovenskega znanja, ki je dostopen vsakomur.
Sogovornik vidi možnosti tudi za prodajo plovila v Italiji, Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Abu Dabiju, ZDA, Kanadi ... Če bo prodaja plovil bienergy - ve1 stekla v tem obsegu, Armin Koren napoveduje, da se bo lotil razvoja 1,5 metra daljše različice za vodni taksi in turistične oglede. Priznanje stroke za plovilo je Armin Koren dobil na premierni predstavitvi novembra lani na 6. forumu inovacij v Ljubljani, kjer je Društvo slovenskih industrijskih oblikovalcev nagradilo njegovo barko.