Okolje & energija

Najpodjetniška ideja: Inovativna neoporečna barka za piknik na vodi

Iz Sežane prihaja tiho plovilo za mirno plovbo na sladkih vodah s sončnimi celicami na elektropogon

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024 3

Nagrade bomo delili na Dnevih energetikov, ki bodo letos 16. in 17. aprila v Portorožu; vabljeni k prijavam!

FINANCE
Okolje & energija
Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023
Okolje & energija
Okoljsko srečanje
Okolje & energijaNataša Koražija Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023

Izbirali smo med 23 prijavljenimi, podelili smo 3 glavne nagrade in 6 priznanj v kategorijah: okolju prijazen izdelek, postopek in okolju prijazno podjetje.

FINANCE
Okolje & energija
To so letošnji kandidati za okoljske nagrade
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To so letošnji kandidati za okoljske nagrade

V četrtek, 16. novembra, podeljujemo priznanja do okolja najbolj prijaznim podjetjem, izdelkom, storitvam in postopkom

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

Avtor
avtor
10.01.2012 07:00
Čas branja: 3 min

Navtični oblikovalec Armin Koren bo od 21. do 29. januarja na največjem evropskem navtičnem sejmu v Düsseldorfu v sodelovanju z ladjarjem AlfaStreetMarine predstavljal inovativno plovilo za jezera in reke.

armin koren
Prvo plovilo bienergy - ve1 na zeleno energijo, električen pogon in s plovnostjo pri majhni hitrosti bo plulo po Velenjskem jezeru, pravi navtični oblikovalec Armin Koren.

Poimenoval ga je bienergy - ve1, saj deluje na električni pogon, elektriko pa hkrati proizvaja iz sončne energije. Oznaka ve1 pomeni, da je avtor mladost preživel v Velenju, zdaj pa kot dizajner jaht ustvarja v svojem studiu v Italiji.

Armin Koren poudarja tri glavne inovativne rešitve retro oblikovanega plovila bienergy - ve1: električni pogon, sončne celice in dvižna streha. S hidravličnim mehanizmom jo lahko preprosto dvigamo in spuščamo tudi na daljavo, kar je še zlasti uporabno v dežju. Na strehi so tudi sončne celice, ki proizvajajo elektriko. Inovativna, a očem skrita lastnost pa je, da je barka plovna pri majhni hitrosti, do pet vozlov, saj je to edina hitrost plovbe, kjer pride pogon na sončne celice do veljave.

Oblikovalska izhodišča

npi

Sogovornik je veliko časa preživel na barkah in spoznal, da je pospravljanje platnene strehe pogosta težava na plovilih, zato je začel razmišljati o rešitvi za preprosto zapiranje strehe. Med potovanji po svetu je ugotovil, da je veliko jezer in plovnih rek, na katerih manjka ekološko neoporečnih plovil. Ker so lesene barke zaradi dragega vzdrževanja prestiž, je pri razvoju izhajal iz tega, da bo oblikoval retro plovilo iz stekloplastike za več ljudi na zeleno energijo, ki bi plulo z maksimalno hitrostjo petih vozlov in z avtomatsko dvižno streho, ki jo lahko uporabnik v manj kot minuti zapre ali odpre.

Pri razvoju plovila mu je pomagal ladjar AlfaStreetMarine iz Sežane. Prvega kupca plovila bienergy - ve1 je Armin Koren kot član inkubatorja Savinjsko-Šaleške doline dobil, ker je Milan Medved, direktor Premogovnika Velenje, zaupal v projekt. PV Invest, hčerinsko podjetje Premogovnika Velenje, je tako kupilo prvi prototip plovila za plovbo po Velenjskem jezeru.

Razvoj je trajal dve leti in pol

Od ideje do prve predstavitve v tujini, ki bo konec januarja na največjem evropskem navtičnem sejmu v Düsseldorfu, sta minili dve leti in pol. Stroški razvoja, ki sta ga denarno podprla tudi Slovenski podjetniški sklad in Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI), so po Korenovi oceni blizu 200 tisoč evrov. Velika postavka so bile tehnične rešitve, testiranje trupa barke v bazenu, razvoj dvižne strehe na hidravlični pogon, umestitev sončnih celic ... Elektrika iz njih vzdržuje akumulator barke, ki poganja elektromotor, LED-razsvetljavo in radio. Barko lahko v pristanišču priklopimo na 220-voltno električno omrežje.

f

Plovilo bienergy - ve1 stane od 25 do 35 tisoč evrov, odvisno od opreme. Armin Koren upa, da bo po sejmu v Nemčiji prebil led v navtični industriji in dobil naročila za vsaj 15 bark, ki so primerne za vsakogar. To plovilo ni luksuzno, zato ključne kupce sogovornik vidi tudi v turističnih društvih in občinah, ki bi jih dajale v najem ljudem za vožnjo po rekah in jezerih.

Razvoj večjega plovila v načrtu

Prvo plovilo so preizkušali na Zbiljskem jezeru, Koren pa si želi, da bi plovilo plulo po Bohinjskem in Blejskem jezeru ter tudi po Ljubljanici. S tem bi promovirali inovativni izdelek slovenskega znanja, ki je dostopen vsakomur.

Sogovornik vidi možnosti tudi za prodajo plovila v Italiji, Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Abu Dabiju, ZDA, Kanadi ... Če bo prodaja plovil bienergy - ve1 stekla v tem obsegu, Armin Koren napoveduje, da se bo lotil razvoja 1,5 metra daljše različice za vodni taksi in turistične oglede. Priznanje stroke za plovilo je Armin Koren dobil na premierni predstavitvi novembra lani na 6. forumu inovacij v Ljubljani, kjer je Društvo slovenskih industrijskih oblikovalcev nagradilo njegovo barko.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Dražbe
Bi imeli jahto za dobrih 90 tisočakov? Ponudbo lahko oddate do ponedeljka
Dražbe
DražbeUroš Božin Bi imeli jahto za dobrih 90 tisočakov? Ponudbo lahko oddate do ponedeljka

Barka je v solidnem stanju, potrebni pa so določeni vzdrževalni posegi; ti bi po oceni cenilca lahko stali okoli 10 tisoč evrov.

FINANCE
Okolje & energija
Iz Jernejevega kanala začeli odstranjevati zapuščena plovila
Okolje & energija
Okolje & energijaSTA Iz Jernejevega kanala začeli odstranjevati zapuščena plovila 5

Delavci VGP Drava Ptuj so začeli odstranjevati zapuščena plovila v Jernejevem kanalu. V prihodnjih dveh tednih bodo predvidoma odstranili 17 plovil neznanih lastnikov, je napovedal direktor direkcije za vode Tomaž Prohinar.

FINANCE
Okolje & energija
Lastniki, odstranite opuščene čolne. Sicer bo odstranitev plačal minister.
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lastniki, odstranite opuščene čolne. Sicer bo odstranitev plačal minister. 1

Direkcija za vode je objavila javni poziv lastnikom opuščenih plovil v Jernejevem kanalu, da plovila odstranijo. Minister je že dobil prvi predlog, kaj naj še počisti na podoben način.

FINANCE
Transport in logistika
Norvežani hočejo potniška letala na elektriko
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Norvežani hočejo potniška letala na elektriko 10

Do leta 2040 hočejo na Norveškem vse polete, ki so krajši od ure in pol, opraviti z električnimi letali

FINANCE
Okolje & energija
»Glede na pričakovano rast porabe potrebujemo še veliko sončnih elektrarn«
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar »Glede na pričakovano rast porabe potrebujemo še veliko sončnih elektrarn« 6

Z upokojenim profesorjem elektroenergetike Ferdinandom Gubino smo govorili o spremembah v panogi, o odzivanju na novosti, oblikovanju Energetskega koncepta Slovenije in o slovenski elektroenergetski stroki.