Okolje & energija
Komentar

Multinacionalke iščejo okoljsko ozaveščene dobavitelje

Marsikdo je verjetno pomislil, da po koncu podnebnih pogajanj v Dohi, ob finančni krizi ali pa ob pogledu na nizke cene emisijskih kuponov zmanjševanje količine izpustov tone v pozabo.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

17.02.2013 22:30
Dopolnjeno: 17.02.2013 22:33
Čas branja: 2 min

Resničnost ne bi mogla biti drugačna. Dejstvo je, da trajnostno poslovanje igra vse pomembnejšo vlogo, saj postaja sestavni del poslovne strategije podjetij.

Vse več velikih podjetij poroča o izpustih

Merjenje okoljskih vplivov je glavni pogoj za njihovo zmanjševanje, zato okoljsko računovodstvo postaja uveljavljena praksa. Med 500 največjimi svetovnimi podjetji tako narašča delež tistih, ki poročajo o izpustih v okviru projekta razkrivanja ogljika (Carbon Disclosure Project). Prav tako se povečuje število vlagateljev, ki jih zanima izpostavljenost podjetij do okoljskih tveganj.

Med metodami okoljskega računovodstva je doživel razcvet predvsem ogljični odtis, s katerim se izračunava količina izpustov toplogrednih plinov, povezanih z aktivnostmi, kot je delovanje podjetja ali proizvodnja izdelka. Analiza življenjskega ciklusa ostaja priljubljena na ravni oddelkov za raziskave in razvoj, ogljični odtis pa je pritegnil več pozornosti zaradi podnebne zakonodaje (trgovanje z izpusti, zeleno javno naročanje), ki je zavezala podjetja k poročanju o izpustih in zmanjševanju njihove količine.

Koncept je lahko razumljiv, dodatno pa so ga popularizirali ozaveščeni porabniki z zahtevo po uporabi energetsko varčnih izdelkov in izdelkov z manjšimi vplivi na okolje, kar se kaže predvsem na področju nizkoogljične gradnje in potrošnih dobrin. Manjše zanimanje ostaja tudi za vodni in ekološki odtis. Prvi je namenjen predvsem prikazovanju količine vode, ki je potrebna za proizvodnjo izdelkov, medtem ko ekološki odtis prikazuje porabo naravnega kapitala.

Zmanjševanje izpustov v celotni dobaviteljski verigi

S prihodom standardov postaja vse očitnejša potreba po merjenju in zmanjševanju izpustov, ki nastajajo v celotni dobaviteljski verigi podjetja. To zajema vse izpuste, povezane z nabavo surovin, proizvodnjo, distribucijo, prodajo in uporabo izdelkov vse do trenutka, ko ti postanejo odpadek. Z analizo celotne dobaviteljske verige imajo podjetja večji pregled in več možnosti za optimizacijo procesov (zmanjševanje porabe materialov, energije), identifikacijo poslovnih priložnosti (razvoj izdelkov z manjšim okoljskim vplivom) in zmanjšanje tveganja (zagotavljanje varnosti dobave surovin, priprava na strožjo zakonodajo).

Ne le nižji stroški, pomemben je tudi ugled

Mnoge multinacionalke, kot so Coca-Cola, Jaguar Land Rover in Johnson & Johnson, iščejo partnerje, ki bi pripomogli k izpolnjevanju njihovih okoljskih ciljev. Zato od svojih dobaviteljev pričakujejo, da poročajo in zmanjšujejo vpliv na okolje. Dejavniki, ki vplivajo na to, pa niso povezani le z nižanjem stroškov. Enako pomembno vlogo igra ugled blagovne znamke, saj porabniki postopoma spreminjajo svoje navade. Ne le da posvečajo vse več pozornosti zelenim izdelkom, ampak tudi zahtevajo, da podjetja poslujejo bolj odgovorno. Če torej podjetja želijo uspeti, bodo morala spremeniti svoje poslovne modele, kjer bodo poleg finančnih upoštevala tudi okoljske dejavnike.

Najti je treba glavne vire izpustov

Za podjetja je velik izziv, kako opredeliti glavne vire izpustov in na tej podlagi pripraviti ukrepe za njihovo zmanjšanje. Veliko podjetij ima težave pri zbiranju osnovnih podatkov, glavni razlog pa so predvsem neizdelani procesi. Težave postanejo še izrazitejše, ko gre za tisoče različnih izdelkov ali poslovnih procesov, ki se dogajajo na različnih lokacijah. Tako postaja koncept portfeljskega merjenja izpustov (product portfolio footprinting) vse bolj uveljavljen. Z njim je mogoče v razmeroma kratkem času dobiti odgovore, ki omogočajo sprejemanje strateških odločitev na ravni podjetja. Vodilni namreč dobijo vpogled, kje nastaja največ okoljskih vplivov, na tej podlagi pa lahko pripravijo ustrezne ukrepe. Ta pristop danes uporabljajo največja svetovna podjetja, kot so PepsiCo, Tesco in Unilever.

Okoljske dejavnike vključujejo tudi finančne institucije

Novost, ki bo pomembno vplivala na razvoj okoljskega računovodstva, se napoveduje na področju finančnega ovrednotenja okoljskih vplivov. Tako je Puma že pripravila okoljski izkaz uspeha, s katerim je poskušala finančno ovrednotiti vplive svojega delovanja na okolje. S podpisom deklaracije o naravnem kapitalu (Natural Capital Declaration) pa so se finančne institucije zavezale k vključevanju okoljskih dejavnikov v naložbene odločitve ter odločitve, povezane z upravljanjem tveganj in zavarovalno politiko.

Okoljsko računovodstvo postopoma postaja vse bolj vključeno v poslovne procese in poslovno odločanje. Podjetjem, ki bodo med prvimi odločitve sprejemala na podlagi teh analiz, si bo v prihodnje gotovo uspelo pridobiti trajnstno konkurenčno prednost.

Gregor Pečnik je zaposlen kot svetovalec v podjetju Best Foot Forward, Oxford, Velika Britanija.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Okolje & energija
Okoljsko odgovornost lahko zavarujemo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Okoljsko odgovornost lahko zavarujemo

Zavarovanje okoljske odgovornosti je precej nova storitev, zato se pri zavarovanju pojavljajo težave starih onesnaženj.

FINANCE
Okolje & energija
Bruselj Slovenijo poziva k izboljšanju na več okoljskih področjih
Okolje & energija
Okolje & energijaSTA Bruselj Slovenijo poziva k izboljšanju na več okoljskih področjih 1

Predstavniki Evropske komisije so v pregledu izvajanja okoljske politike EU, novem mehanizmu Bruslja za dialog z državami članicami, Slovenijo opozorili na tri glavne izzive. To so racionalizacija pravnega okvira, ohranitev območij Natura 2000 ter prednostna obravnava naložb v zvezi z odpadno vodo.

FINANCE
Okolje & energija
Zakaj je okoljski menedžer poklic prihodnosti
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Zakaj je okoljski menedžer poklic prihodnosti 3

Kaj je okoljski menedžer in kakšne naloge opravlja v podjetjih? Koliko jih je? Kakšna je prihodnost tega poklica?

FINANCE
Okolje & energija
Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost?
OGLAS
Okolje & energija
Okolje & energijaFinance PR Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost? (OGLAS)

Z novim obračunom omrežnine, ki začne veljati julija 2024, se odpirajo možnosti za znatne prihranke s pametnimi prilagoditvami in učinkovitejšo rabo energije. Preverite, kako lahko izkoristite ta prehod.

FINANCE
Okolje & energija
Odprt razpis za okoljske nagrade Financ
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Odprt razpis za okoljske nagrade Financ

Prijave na letošnji okoljski razpis zbiramo v treh kategorijah do 12. oktobra.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bi avtomobilsko industrijo pritegnili k reševanju težav z izpusti
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bi avtomobilsko industrijo pritegnili k reševanju težav z izpusti

Gorazd Renko iz Ljubljane je na razpis okoljskih nagrad prijavil zamisel, po kateri bi vsakemu proizvajalcu, prodajalcu in lastniku avtomobila omogočili pridobitev oznake doi okolja prijazen avto.

FINANCE
Okolje & energija
Koliko izpustov bo prihranilo elektronsko cestninjenje
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Koliko izpustov bo prihranilo elektronsko cestninjenje

Aprila bo začel delovati sistem za elektronsko cestninjenje tovornjakov. Poigrali smo se s številkami in na grobo ocenili, da bo sistem prihranil toliko izpustov, kot jih ustvari nekaj tisoč Slovencev.

FINANCE
Skupina HSE: s trajnostnimi energetskimi projekti in rešitvami za končne odjemalce poganjamo zeleni prehod
OGLAS
Finance
Skupina HSE
Finance PR Skupina HSE: s trajnostnimi energetskimi projekti in rešitvami za končne odjemalce poganjamo zeleni prehod (OGLAS)

Skupina HSE je največja proizvajalka električne energije iz obnovljivih virov v Sloveniji in nosilka zelenega prehoda. Sledimo poglavitnim strateškim smernicam države in Evropske unije na področju trajnostnega razvoja ter temu nenehno prilagajamo svojo dejavnost in storitve. Več kot polovica proizvedene električne energije iz skupine HSE že danes prihaja iz obnovljivih virov, končnim odjemalcem pa ponujamo celovite in konkurenčne energetske rešitve na področju trajnostne energetske oskrbe in samooskrbe.