Okolje & energija

(foto) Tako je prispel Lenarčič

Kmalu po 11. uri je pilot Matevž Lenarčič s pristankom na Letališču Portorož v Sečovljah sklenil dobrih 42.000 kilometrov dolgo pot okrog sveta. Na poti s 13 etapami in 186 urami leta so bili tudi težki trenutki, na splošno pa je Lenarčič potek poti opisal kot sanjski. Med potjo je zbral tudi pomembne podatke o onesnaženosti s črnim ogljikom.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024 3

Nagrade bomo delili na Dnevih energetikov, ki bodo letos 16. in 17. aprila v Portorožu; vabljeni k prijavam!

FINANCE
Okolje & energija
Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023
Okolje & energija
Okoljsko srečanje
Okolje & energijaNataša Koražija Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023

Izbirali smo med 23 prijavljenimi, podelili smo 3 glavne nagrade in 6 priznanj v kategorijah: okolju prijazen izdelek, postopek in okolju prijazno podjetje.

FINANCE
Okolje & energija
To so letošnji kandidati za okoljske nagrade
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To so letošnji kandidati za okoljske nagrade

V četrtek, 16. novembra, podeljujemo priznanja do okolja najbolj prijaznim podjetjem, izdelkom, storitvam in postopkom

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

Avtor
avtor
22.04.2016 15:03
Čas branja: 2 min
(foto) Tako je prispel Lenarčič
"Teh 13 etap je bilo včasih prijetnih, tako kot zadnja danes," je ocenil po današnjem pristanku Lenarčič.

Slovenski avanturist - ta se je zahvalil celotni ekipi prostovoljcev, ki so mu tako ali drugače pomagali med potjo, ki se je začela 25. marca - je prvotno načrtoval, da bo za pot porabil 24 dni, a se je zapletlo zaradi birokratskih težav v ZDA, ko je bilo njegovo letalo na Havajih štiri dni prizemljeno. Tedaj je obstajala tudi možnost, da letalo razstavijo in pot predčasno končajo, je Lenarčič dogajanje povzel na novinarski konferenci neposredno po pristanku.

P4211659.1461329637.JPG.o.480px.jpg

Lenarčič se je moral soočati tudi s problematičnimi etapami kot na primer do Hurgade v Egiptu, ko je kljuboval močnim turbulencam, nasprotnemu vetru in neprijaznim kontrolorjem, zaradi katerih se je pot podaljšala, zmanjkalo je goriva in je posledično moral pristati drugje, kot je bilo načrtovano.

Zaradi dolžine etap ni bilo mogoče pričakovati, da bo stalno lepo vreme, tako da se je Lenarčič moral sprijazniti tudi z občasnim slabim vremenom. Zaradi obilice dela in zahtevnosti potovanja pa kakšne posebne utrujenosti kljub dolgim uram leta ni bilo.

Je pa Lenarčič pozornost novinarjev usmeril s sebe na begunce. "Če res govorimo o junakih današnjega časa, so to begunci," je dejal, saj v mrazu in razburkanem morju s celimi družinami tvegajo nevarno pot čez Sredozemlje, ko uspejo priti v Evropo, pa naletijo na ljudi, polne nestrpnosti in strahu. "To moramo spremeniti," je dodal.

P4211653.1461329593.JPG.o.480px.jpg

V okviru projekta GreeLight WorldFlight je Lenarčič meril koncentracije črnega ogljika, ki segreva atmosfero in je drugi najpomembnejši povzročitelj podnebnih sprememb, je navedel raziskovalec Griša Močnik.

"Tisto, kar smo med poletom ugotovili, je to, da so koncentracije na nekaterih mestih presenetljivo visoke in niso omejene ne na razvijajoče se svet ne na razviti svet," je dodal.

Tako so pri preletu obale Mehiškega zaliva opazili močno povečane koncentracije, ki so najverjetneje posledica črpanja nafte in zažiganja plina, pri preletu ob zahodni obali Indije pa so izmerili povišane koncentracije, ker z Indije s črnim ogljikom onesnažen zrak potuje prek Arabskega morja.

Brez-naslova.1461329395.png.o.480px.png

Viri onesnaženja so torej različni, ocenjuje Močnik: "Lahko so industrija, lahko je promet, lahko je zažiganje biomase." Kot je še opozoril, so vse emisije sicer lokalne, vendar se širijo regionalno in imajo globalen pomen. Meritve bodo po njegovih besedah pomembne tudi za merjenje učinkovitost ukrepov proti onesnaženju.

Kot je še navedel, v Sloveniji živimo povečini po kotlinah in dolinah, kar negativno vpliva na redčenje emisij, zato dihamo zelo onesnažen zrak, sploh pozimi.

[Več člankov o Lenarčičevem letu okoli sveta v rubriki Trajnostni razvoj portala Financ Okolje in energija.]

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Okolje & energija
Lenarčič pred poletom prek Indije
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lenarčič pred poletom prek Indije 1

Za letalcem in okoljskim raziskovalcem Matevžem Lenarčičem je več kot sedem tisoč kilometrov, pred njim pa najdaljša etapa v letošnji misiji.

FINANCE
Okolje & energija
Lenarčičev prihod na Kitajsko je bil pravi spektakel
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lenarčičev prihod na Kitajsko je bil pravi spektakel 2

Vodja misije Green Light World Flight Matevž Lenarčič je po dvodnevni negotovosti in številnih zapletih pri pridobivanju dovoljenj v sredo pristal v mestu Zhengzhou na Kitajskem

FINANCE
Okolje & energija
Lenarčič v Rusiji nadaljuje z meritvami črnega ogljika
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lenarčič v Rusiji nadaljuje z meritvami črnega ogljika

Matevž Lenarčič, ki letos opravlja meritve črnega ogljika nad Azijo, je po večdnevnem bivanju na Kitajskem in precejšnjih težavah z vremenom preletel Mongolijo in pozno sinoči pristal v Rusiji v kraju Ulan Ude nedaleč od Bajkalskega jezera.

FINANCE
Okolje & energija
Lenarčič preletel Indijo in izmeril visoko onesnaženje
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lenarčič preletel Indijo in izmeril visoko onesnaženje

Po več kot deseturnem letenju v izjemno neugodnih razmerah od Pakistana do Bangladeša je slovenski letalec in raziskovalec Matevž Lenarčič pristal v kraju Chitagong.

FINANCE
Okolje & energija
Lenarčič z novimi meritvami do popolne slike o podnebnih spremembah
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Lenarčič z novimi meritvami do popolne slike o podnebnih spremembah 4

Matevž Lenarčič bo 9. aprila poletel z mariborskega letališča proti Aziji na novo letalsko in okoljsko misijo Green Light World Flight.

FINANCE
Okolje & energija
Samo trije so lahko prileteli na kitajski Air Show. Lenarčič je bil med njimi.
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Samo trije so lahko prileteli na kitajski Air Show. Lenarčič je bil med njimi.

Matevž Lenarčič, slovenski letalec in raziskovalec podnebnih sprememb, se je na Kitajskem udeležil velikega letalskega mitinga Zhengzhou AirShow 2018.

FINANCE
Okolje & energija
Kaj je nad Azijo izmeril Lenarčič
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kaj je nad Azijo izmeril Lenarčič

Na Institutu Jožef Stefan so predstavili rezultate globalnih letalskih meritev absorpcije aerosolov, ki jih na zadnji misiji zbiral letalec Matevž Lenarčič.

FINANCE
Okolje & energija
Pozimi je zrak prekomerno onesnažen tudi sredi gozdov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Pozimi je zrak prekomerno onesnažen tudi sredi gozdov 7

Zrak ni onesnažen samo v večjih mestih. Tudi na podeželju sredi gozdov koncentracija PM 10 pozimi pogosto preseže dopustno mejo, so pokazale meritve v Loškem Potoku.