Borovnica ima v Sloveniji enega največjih deležev prevoza na delo in v šolo z vlaki, kraj pa pri razvoju stavi na razvoj železniškega prometa ter njegove somodalnosti in intermodalnosti s kolesarjenjem, so sporočili organizatorji delavnice.
Železniški promet je opredeljen kot hrbtenica integralnega sistema javnega potniškega prometa, ki naj bi v večji meri zaživel jeseni z uvedbo enotne vozovnice in uskladitvijo voznih redov med koncesionarji. Železniški prevoz je udoben, zanesljiv in hiter. Poleg tega zmanjšuje izpostavljenost stresu pri prevozu na delo, zmanjšuje prometno gnečo ter izpuste zdravju in podnebju škodljivih plinov. Primeri iz Avstrije, Italije in Madžarske kažejo, da imata železniški oziroma dobro integriran javni potniški promet pomembno vlogo tudi pri razvoju turizma.
Na Nizozemskem in Danskem že vrsto let spodbujajo ljudi, da opravijo prve in zadnje kilometre vsakdanjih poti s svojimi ali sposojenimi kolesi. Na Nizozemskem tretjina tistih, ki se vozijo v službo ali v šolo z vlakom za prihod do vlaka uporabi kolo, ki ga, zaščitenega pred vremenskimi vplivi in krajo, parkirajo v neposredni bližini železniških peronov. Slaba petina pa kolo uporabi tudi, ko se pripelje v kraj službe oziroma šole. Takšnim zgledom sledi vedno več držav in mest in tudi Avstrija in Italija, ki ponujata najboljše prakse, kako z oživljenjem stranskih in nekoč opuščanju zapisanih prog spodbuditi razvoj novih in uspešnih turističnih zgodb.
Udeležence delavnice v borovniški gostilni Godec bodo pozdravili nizozemski veleposlanik Bart Twaalfhofen, podpredsednik Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor Franc Trček, državni sekretar mag. Klemen Grebenšek in predstavnik Slovenskih železnic. Izvedbo dogodka, ki poteka tudi kot del Plana B, sta podprla CIVITAS Activity Fund in Občina Borovnica.
[Več člankov o okolju v rubriki Trajnostni razvoj portala Financ Okolje in energija.]