»Če vprašate turiste, ali imajo radi zeleni turizem, bodo vsi odgovorili: Da, hočemo ga. Če pa jim postavite še drugo vprašanje, ali bi plačali več za zeleni turizem, je odgovor: Ne,« je še povedal Inger. Z njim smo govorili ob današnji letni skupščini združenja evropskih organizatorjev potovanj ECTAA.
»Okolju prijazna destinacija sicer vpliva na odločitve turistov, vendar zanjo ne bodo plačali. Nemški turisti na nek način pričakujejo nedotaknjeno naravo in skrb za okolje, kamor gredo. Na nek način naj bi bilo to že vključeno v ponudbo,« je še dodal Inger.
Majhen delež celotnega povpraševanja
»Z eko turizmom se veliko ukvarjamo, vendar pomeni povpraševanje po pravih eko turističnih produktih le dva ali tri odstotke celotnega povpraševanja. Žal.« Tako pa meni dosedanji predsednik ECTAA in predsednik združenja turističnih agencij Danske Lars Thykier.
»Veliko produktov je ekološko prijaznih, na primer hoteli. Vendar je treba dodati dve stvari. Ljudje ne želijo dodatno plačati. Primer: letalske družbe ponujajo storitev, pri kateri lahko potnik plača stroške ogljikovih izpustov, vendar ljudje tega ne sprejemajo. Mislijo, da je to del cene. Spremeniti je treba miselnost ljudi. Dokler boste zahtevali dodatno plačilo, ljudje ne bodo sprejemali takšne storitve. Drugo pa je, da obstaja zelo veliko različnih definicij, kaj je eko turizem in je težko ugotoviti, kdo ponuja resnični ekološki turizem.«
Trg za eko turistične storitve obstoja, vendar mora biti cena vključena v ceno produkta. Obstajajo zahteve, da je ponudnik storitve okoljsko usmerjen, na primer pri ravnanju z odpadki. »Naše stranke je treba spremeniti. Vsakemu je treba dopovedati, da se bo vprašal, ali je potrebno za ogled mesta najeti taksi, ali bi raje izbral kolo. A do tam je še daleč, nihče namreč ni čist,« je še dodal Thykier.
Ljubljana gosti evropske organizatorje potovanj
Letna skupščina združenja ECTAA je letos med 25. in 27. majem v Ljubljani. Člani združenja so organizatorji potovanj in turističnih agencij. Združenje je razglasilo Slovenijo za Preferred Destination of the Year in jo komunicira prek svojih distribucijskih kanalov, pa so sporočili iz Slovenske turistične organizacije.
O konferenci ECTAA smo poročali na tej povezavi.
[Več člankov o trajnostnem poslovanju v rubriki Trajnostni razvoj portala Financ Okolje in energija.]