Cilj projekta Inovacije Posavja je uveljavljanje inovacijske dejavnosti kot gibala trajnostnega razvoja gospodarstva in pospeševanja podjetništva.
»Naša prizadevanja in inovativni pristopi na različnih področjih, pa naj gre za obveščanje in ozaveščanje naših uporabnikov o pomenu ločevanja odpadkov, pitja vode iz pipe ali za organizacijo različnih projektov in akcij, pomembnih za širše lokalno okolje, prepoznana kot primer dobre prakse, ki jih je vredno posnemati,« je povedal Aleksander Zupančič, direktor Komunale Brežice.
»Inovacije in inovacijska dejavnost so za slovenska podjetja ključen dejavnik konkurenčnosti, ki v tako majhnem in odprtem gospodarstvu, kot je slovensko, velja le v globalnem prostoru,« je na podelitvi priznanj poudaril Martin Novšak, predsednik posavske GZS. Izbor najboljših inovacij se je pokazal kot zelo primeren način za spodbujanje in promoviranje inovacijskih dosežkov podjetij kot tudi posameznikov, priznanje pa je tudi odlična referenca.
Brežiška komunala upravlja devet javnih vodovodnih sistemov, tri kanalizacijske sisteme, občinske in zasebne večstanovanjske objekte ter poslovne prostore, 182 ekoloških otokov za ločeno zbiranje odpadkov, pokopališče in tržnico v Brežicah.
»Inovativnost se v našem podjetju kaže predvsem pri ozaveščanju in informiranju uporabnikov. Projekte za ozaveščanje dojemamo kot naš produkt, kot nekaj, kar razvijamo in pri tem želimo postati 'Pipistrel mehkih vsebin'. Pri tem se zavedamo se, da zgolj podajanje informacij ni dovolj, zato informacije podajamo sistematično, ciljno usmerjeno in dolgoročno,« je ob prejetju priznanja poudaril Aleksander Zupančič.
Katere projekte ozaveščanja izvaja brežiška Komunala? Okoljskemu ozaveščanju in vzgoji predšolskih ter osnovnošolskih otrok je namenjen projekt »Ohranimo čisto okolje«. V okviru projekta potekajo delavnice in predavanja, na katerih se otroci seznanjajo z različnimi vrstami odpadkov in njihovo potjo od nastanka do odpada, o pomenu kompostiranja, pitne vode in ponovne uporabe stvari. V Komunali Brežice so se prvi med komunalnimi podjetji sistematično in sistemsko vključili v učni proces - vse aktivnosti so oblikovali pedagoško, jih vključili v letni učni načrt in poskrbeli za izdelavo učnega gradiva ter uvedbo letnega preizkusa znanja na ravni vseh šol v Občini Brežice.
S projektom brezplačne menjave uporabnih stvari Prinesi - odnesi so nadgradili vseslovensko akcijo komunalnih podjetij Skupaj za boljšo družbo. Občani lahko na brežiško tržnico vsako soboto prinesejo rabljene, vendar še uporabne stvari, in odnesejo tiste, ki bi jim prišle prav. Do zdaj so v ponovno uporabo predali že več kot 10.000 kosov uporabnih stvari. »Veseli nas, da so občani projekt sprejeli s takšnim navdušenjem. Da je projekt inovativen pa govori dejstvo, da so ga na Zbornici komunalnega gospodarstva povzeli tudi v državno strategijo, kjer bodo vsem slovenskim komunalnim podjetjem predlagali tovrstno delovanje na področju ponovne uporabe stvari,« je povedala dobitnica priznanja za inovativnost Petra Grajžl, vodja sektorja splošnih služb.
S projektom Zdravo - bolj zdravo - voda iz pipe so nadgradili akcijo Zbornice komunalnega gospodarstva Voda iz pipe. V projektu sodelujejo brežiška podjetja in organizacije ter vzgojno-izobraževalne ustanove. Zbornica komunalnega gospodarstva je projekt vključila v državno strategijo pobude Skupaj za boljšo družbo, kar pomeni, da ga bodo od letos na podoben način izvajala tudi druga komunalna podjetja.
V Komunali Brežice so nadgradili projekte ozaveščanja o problematiki zavržene hrane, ki že potekajo na nekaterih komunalnih podjetjih. S projektom Hrana sodi na krožnik, ne v smeti! so prisotni v gospodinjstvih, v vzgojno-izobraževalnih ustanovah in gostinskih obratih.
Kot upravljavec brežiške tržnice so lani izvedli 19 tematskih sobot za oživitev tržnice pod imenom »Dan na tržnici«, ki so na tržnico privabile nove kupce in tudi prodajalce. Letos z aktivnostmi nadaljujejo. Poudarek prireditev je na ozaveščanju o pomenu tržnice, samooskrbe in lokalno pridelane hrane. Aktivnosti so združili z različnimi dogodki, tudi z akcijo brezplačne menjave uporabnih stvari Prinesi - odnesi, kar v slovenskem merilu ne organizira nobeno komunalno podjetje.
Zaposleni v Komunali Brežice vsako leto izvedejo tudi prostovoljno čistilno akcijo Očistimo občino Brežice, ki se je udeleži večina zaposlenih. K akciji povabijo krajevne skupnosti, društva in občane. Vsako leto izvedejo tudi nekaj nagradnih natečajev, ki so namenjeni predvsem najmlajšim. Njihove izdelke uporabijo v izdanih gradivih, zbornikih ali pa otroci, avtorji zmagovalnih slik, poslikajo notranje stene našega zbirnega centra Boršt.
Izdajajo tudi lastno glasilo Komunalko, ki sodi med najbolj inovativne pristope ozaveščanja in informiranja uporabnikov komunalnih storitev in so ga začeli posnemati tudi v drugih komunalah. Stroške pokrivajo tudi s trženjem oglasnega prostora. Glasilo prejme vsako gospodinjstvo v Občini Brežice. V decembru 2015 so v glasilo vključili tudi avtorski strip »Komunalko reši Božič«, v katerem ima glavno vlogo maskota Komunalko.