Aerodinamično hibridno vozilo eRocket mark 0 z izmenjujočim ali dopolnjujočim se električnim in reakcijskim pogonom je pod mentorstvom Aleksandra Pohlena razvilo osem dijakov četrtega letnika smeri strojni tehnik na Srednji tehniški šoli Koper. Z realizacijo projekta so začeli novembra v okviru predmeta projektno delo.
Od takrat so v projekt vložili več kot 2000 ur učencev in zunanjih sodelavcev, ki prihajajo s strani gospodarstva, projekt pa je iz konceptnega vozila prešel v prototipno vozilo, ki bo kmalu predstavljeno tudi širši javnosti, so po današnji novinarski konferenci povzeli na koprski občini.
Po besedah mentorja Aleksandra Pohlena je vozilo težko 400 kilogramov in dolgo 4,3 metra, vgrajenih ima kar 180 metrov železnih profilov, zanj pa so porabili kar dva polna koluta varilne žice.
Cilj projekta je bil pri dijakih razviti širino razmišljanja skozi ustvarjalnost, usmeriti kreativnost in samostojnost pri odločitvah, osmisliti vrednotenje rezultatov svojega dela in samokritičnost, razviti sposobnost ekipnega dela ter medsebojnega povezovanja in odvisnosti.
"S tehničnega vidika pa smo si seveda želeli združiti na videz nezdružljive pogone do te mere, da je končni rezultat povsem funkcionalno vozilo. V poplavi vseh idej smo želeli izstopati in narediti izdelek izključno z znanjem in veščinami s strojniško-tehničnega področja," so v sporočilu za javnost še povzeli Pohlena.
Tovrstni projekti so po besedah ravnatelja srednje tehniške šole Iztoka Drožine "jasen znak, da mladih kadrov, ki zmorejo svojo drznost materializirati v nekem povsem neobremenjenem duhu in s svežimi pristopi, ne manjka". Zato tudi upa, da se bodo našli partnerji, ki bodo projekt videli kot dobro naložbo in ga podprli.
Partner pri razvoju vozila je kamniško podjetje GEM motors. Kot je pojasnil njegov direktor Simon Mandelj, so dijakom zagotovili dva inovativna elektromotorja s trajnimi magneti, ki sta vgrajena v kolo in delujeta na podlagi patentirane modularne tehnologije.
Mandelj je sicer ugotavljal, da v Evropi narašča uporaba vozil na električni pogon in tako bo v prihodnje tudi v Sloveniji. "Električna mobilnost ni zgolj trenutni trend, je namreč nuja pri zagotavljanju okoljskih in energetskih smernic Evropske unije," je dodal.
[Več člankov o razvoju električnih naprav v rubriki Elektrika portala Financ Okolje in energija.]