»Vozilo v osnovi predstavlja kulturo bodočega razvoja konstrukcije električnih avtomobilov, tako podvozja kot tudi načina pogona. Vozilo predstavlja revolucionarni pristop k konstrukciji in izvedbi ter principom proizvodnje,« pravi Stojan Grgič, svetovalec za logistiko, ki si je proizvodnjo pred kratkim ogledal.
Portoguaro, mesto nedaleč od slovenske meje, je v industrijskem okolju, za katerega je značilna inovativnost, omogoča pa dober dostop do različnih proizvodnih tehnologij. V podjetju Estrima so začeli s specializirano proizvodnjo kabin za dvigala in druge stroje. Kabine so po konstrukcijski osnovi podobne vozilom.
Pred šestimi leti so začeli z izdelavo prototipov električnih vozil. Izhajali so iz konstrukcijskega izhodišča izdelave kabin. Večino vozil izdelajo po naročilu. Nekatere sklope izdelajo na zalogo in jih ob povpraševanju sestavijo v celoto.
Estrima je vključena v vse večje evropske projekte mobilnosti, ki jih izvajajo v različnih mestih. Cilj je izdelava vozila za uporabo v strnjenih naseljih ob hitrosti 50 kilometrov na uro in z dosegom sto kilometrov.
Za uporabo v sistemu car sharing so razvili kartični sistem odpiranja vozila z dotikom na napravo, ki je montirana za steklom voznika. S pomočjo sistema RFID ob pritisku na vetrobransko steklo naprava prepozna naročnika storitve in odklene vrata vozila. Poleg tega meri čas prevoza in prevožene kilometre.
Vozilo omogoča prevoz dveh oseb, ki sedita vzporedno. Pogon vozila je na obeh zadnjih kolesih, kar zagotavlja dovolj prostora za akumulatorje. Uporabljajo svinčen in litijev akumulator. Svinčenega lahko na kolesih pripeljemo v prostor za polnjenje, na primer v pisarno, in ga med službo napolnimo za vožnjo domov.
Vozilo ima diskaste zavore in bočno zavarovanje preko posebne konstrukcije iz jeklenih cevi, je še sporočil Grgič.