Na razvoj okoljske zavesti dijakov najbolj vpliva družina (na 45 odstotkov anketiranih dijakov), sledijo mediji, ki vplivajo na 35 odstotkov anketiranih. »Kar 71 odstotkov anketiranih vedno ali pogosto ugaša luči in električne naprave, ko zapusti prostor, 58 odstotkov anketiranih dijakov pa si vedno ali pogosto prizadeva za varčno porabo vode,« pojasnjuje Alenka Baggia s Fakultete za organizacijske vede iz Kranja. Tam so na pobudo družbe Goodyear Dunlop Sava Tires, nosilke kampanje, izvedli Raziskavo o odnosu slovenskih dijakov do okolja.
»Družba Goodyear je zavezana podpori sodelovalnim programom za zmanjševanje odpadkov, varčevanju z energijo in ustvarjanju pozitivnih učinkov za širšo družbeno skupnost. Z novim krogom kampanje Pozor(!)ni za okolje skupaj z našimi sodelavci utrjujemo Goodyearovo zavezo vračanju skupnosti. Na globalni ravni se ponovno veselimo rezultatov tega skupnega, v Goodyearu najboljšega programa na področju trajnostnega razvoja, ter kreativnih dijakov, ki sodelujejo v njem,« je v nagovoru zbranim partnerjem in mentorjem povedala Alison White, Goodyearova globalna direktorica za področje vključevanja skupnosti iz sedeža korporacije Goodyear v mestu Akron, Ohio, ZDA.
Letošnja kampanja združuje več kot 16 tisoč dijakov s 33 srednjih šol in 30 partnerskih organizacij iz vse Slovenije. Nacionalnemu gibanju za zmanjševanje ogljičnega odtisa se je pridružil tudi stand-up komik, pisatelj in prevajalec Boštjan Gorenc – Pižama, ki na zabaven in poučen način pomaga pri osveščanju o pomembnosti varovanja okolja: »Težnja k ekološkemu delovanju in vedenju je temeljna nujnost današnje družbe. In mladi imajo ideje, kako uresničevati zelene rešitve, zato je izvrstno, da se jih spodbuja k razmišljanju o tem, medtem ko se jih hkrati na zabaven način opozarja o okoljskih težavah. Torej, da nam ogljikov dioksid ne vzame sape.«
Pižama bo vso šolsko leto k zmanjševanju ogljičnega odtisa mlade spodbujal tudi z avdio in video pobudami. Njegov pozdravni video: