Okolje & energija

V Mariboru na preizkušnji avtobus na hibridni pogon

V mariborskem potniškem prometu je danes začel testno voziti hibridni avtobus, ki ga poganja električni motor. Vozilo odlikujejo nizki izpusti škodljivih plinov, prihranek pri gorivu in tih pogonski motor. Cilj Mestne občine Maribor je namreč posodobitev mestnega potniškega prometa z okolju in potnikom prijaznejšimi avtobusi.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024 3

Nagrade bomo delili na Dnevih energetikov, ki bodo letos 16. in 17. aprila v Portorožu; vabljeni k prijavam!

FINANCE
Okolje & energija
Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023
Okolje & energija
Okoljsko srečanje
Okolje & energijaNataša Koražija Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023

Izbirali smo med 23 prijavljenimi, podelili smo 3 glavne nagrade in 6 priznanj v kategorijah: okolju prijazen izdelek, postopek in okolju prijazno podjetje.

FINANCE
Okolje & energija
To so letošnji kandidati za okoljske nagrade
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To so letošnji kandidati za okoljske nagrade

V četrtek, 16. novembra, podeljujemo priznanja do okolja najbolj prijaznim podjetjem, izdelkom, storitvam in postopkom

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

Avtor
avtor
30.01.2017 16:02
Čas branja: 1 min

Hibridni avtobus iveco urbanway, ki sam proizvaja električno energijo, je Mestni občini Maribor oziroma njenemu javnemu podjetju Marprom dala na razpolago družba Dualis, ki je zastopnik za prodajo avtobusov proizvajalca Iveco v Sloveniji.

Dvanajst metrov dolgo vozilo, ki sprejme do 72 potnikov in ima tudi prilagojen prostor za invalide, poganja močan električni motor, dizelski motor pa služi izključno za proizvodnjo električne energije, ki se shranjuje v baterijah na strehi vozila. Pred in za avtobusnimi postajami oziroma kadar je hitrost nižja od 20 kilometrov na uro vozi samo na elektriko. "Če se letno dela okoli 60.000 kilometrov, kot je to na primer v Mariboru, je prihranek okoli 40 odstotkov, je pa nabavna cena nekoliko višja," je na današnji novinarski konferenci v Mariboru povedal direktor Dualisa Drago Izlakar.

Vozilo, ki je iz proizvodnje na Češkem prispelo naravnost v Maribor, je danes začelo voziti na progi številka 7 (Kamnica), pozneje pa bo krožilo tudi na drugih linijah po Mariboru. Testiranje bo trajalo predvidoma tri tedne. V tem času želijo po besedah direktorja Marproma Bernarda Majheniča primerjati to vozilo z ostalimi avtobusi emisijskega razreda euro 6, da bi ugotovili, kakšne so prednosti in slabosti glede tehnologij, stroškov, upravljanja itd. "Naš vozni park sedaj sestavljajo avtobusi na dizelski pogon in stisnjen zemeljski plin, nimamo pa nobenega hibridnega vozila," je pojasnil.

Marprom ima trenutno na razpolago 63 avtobusov. Lani so dobili pet novih avtobusov z dizelskim motorjem, že v kratkem naj bi jih v Maribor prispelo še pet. Pri teh nakupih niso imeli možnosti določanja energenta, zato so bili zaradi najnižje cene izbrani dizelski motorji, v prihodnje pa bi po besedah mariborskega župana Andreja Fištravca radi kupovali tudi električna vozila.

Mestna občina Maribor je bila nedavno tudi izbrana za partnerico v evropskem projektu ELIPTIC (Electrification of Public Transport in Cities), katerega namen je izmenjava dobrih praks z evropskimi mesti, ki že imajo razvit elektrificiran javni potniški promet. Na podlagi te izmenjave bo mesto Maribor izdelalo strokovno študijo, ki bo opredelila kriterije za izbor najbolj optimalnega koncepta nabave električnih avtobusov v naslednjih proračunskih letih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
(intervju, šef mariborskega Tama) Kitajec uboga. Slovenca je treba voditi drugače
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju, šef mariborskega Tama) Kitajec uboga. Slovenca je treba voditi drugače 14

Z direktorjem mariborskega Tama-Europe Bryanom Zhaom o načrtih s proizvodnjo električnih avtobusov, razlikah med kitajsko in slovensko delovno kulturo ter o tem, kako motivirati slovenske zaposlene.

FINANCE
Avto
Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili
Avto
AvtoAlbina Kenda Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili 16

Nemško sodišče, ki je danes odločalo o usodi dizlov v nemških mestih, je odločilo, da so prepovedi prometa v mestnih središčih zakonite

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Članki
Kakšne so plače današnjih stavkajočih?
FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov