Kako deluje in kaj povzroča onesnažen zrak Kako deluje in kaj povzroča onesnažen zrak Andreja Kukec s Katedre za javno zdravje ljubljanske medicinske fakultete je na strokovnem posvetu družbe ELES predstavila mehanizme delovanja slabega zraka na zdravje.
S kolesarsko čelado brezplačno na nekatere prireditve S kolesarsko čelado brezplačno na nekatere prireditve Številna mesta po Sloveniji bodo evropski teden mobilnosti zaključila z dnevom brez avtomobila, ki predstavlja vrhunec prizadevanj za človeku in okolju bolj prijazne načine mobilnosti. Evropskemu tednu mobilnosti se je letos pridružilo 77 občin, nekateri zaključni dogodki pa so zaradi slabega vremena odpovedani.
(video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade (video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade Gospodarstvo čaka prehod iz fosilne v zeleno floto poslovnih vozil. Pošta Slovenije je med slovenskimi podjetji z največjim številom električnih vozil. Pri elektrifikaciji sodeluje tudi s podjetjem GEN-I. To pa ni edini primer takšnega sodelovanja.
Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Podjetja, od mikro do največjih, ustanove, samostojne podjetnike, društva in tudi fizične osebe vabimo k prijavi na razpis okoljskih nagrad Časnika Finance in Eko sklada.

Izvozna priložnost: inovacije za boljše daljinsko ogrevanje

Čas branja: 2 min
23.10.2017  06:45
Danfossov program Virtus združuje pametne regulatorje diferenčnega tlaka in pretoka za sisteme daljinskega ogrevanja in hlajenja. Takšni regulatorji so eden od pomembnih gradnikov pametnega mesta.
Izvozna priložnost: inovacije za boljše daljinsko ogrevanje
"Programsko opremo za pametni pogon smo razvili skupaj z Institutom Jožefa Stefana." Miha Bobič, Danfoss Trata
Foto: Borut Hočevar

Povezane regulatorje upravljajo z oddaljenim pristopom prek centralnega nadzornega sistema, so zapisali v Danfossovi prijavi na razpis za okolju prijazen izdelek. Rešitev zagotavlja optimalno hidravlično uravnoteženje in natančno regulacijo temperature, kar pripomore k največji možni učinkovitosti ogrevalnih in hladilnih omrežij. Izboljšuje namreč porazdelitev toplote in odpravlja žepe, kjer je dobavljeno premalo energije. Poraba energije je manjša in bolj učinkovita, prihranki so do 20-odstotni, kar znižuje stroške in obremenitve za okolje. Prihranijo pa tudi končni uporabniki.

Tri inovacije

Pri Virtusu so tri inovacije, naštevajo v Danfossu Trati.

● Rešitev iNET je namenjena uravnoteženju omrežja daljinskega ogrevanja. Uravnotežnje je mogoče ponastavljati dinamično in ga sproti prilagajati zahtevam, kar omogoča dodatne prihranke.

● Z inovacijo iSET odpravljajo nihanje temperature v stavbi z daljinskim ogrevanjem in tako omogoča nastavitve, ki so bližje zahtevani vrednosti, in temperaturno optimizacijo.

● Z inovacijo Dynamic damping pa odpravljajo tlačna nihanja v omrežju daljinskega ogrevanja ali hlajenja, kar izboljša delovanje črpalke, pozitivno vpliva na obrabo drugih elementov v toplotni podpostaji in podaljša življenjsko dobo opreme.

Boljše delovanje toplarn

Rešitev omogoča boljše delovanje toplarn, operaterji omrežja pa lahko znižajo dovodne temperature, kar zmanjša izgube pri prenosu in izboljša učinkovitost toplarne. Izdelki so kompaktnejši, imajo večjo pretočnost, so bolj odporni proti slabi vodi in manj odstopajo od nastavljenih vrednosti kot konkurenčne rešitve.

Program Virtus so preizkusili na Kitajskem, pripravljajo pa pilotne projekte v Avstriji, Nemčiji, Rusiji in Sloveniji. V okviru projekta so opravili več patentnih prijav. Inovativna zamisel Danfossu Trati odpira vrata pri novih kupcih.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Ljubljana kot Los Angeles: ceste barvajo na belo 2

Včeraj položeni asfalt v središču Ljubljane so prebarvali na belo. V Los Angelesu tako znižujejo temperaturo zraka v mestu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu

Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj je star clio dražji kot skoraj nov zoe, a ne za tiste s 600 evri plače 3

Ministrstvo za infrastrukturo odgovarja na bojazni nekaterih energetikov, ki so prepričani, da energetski koncept onemogoča gradnjo...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Vrsta neprijetnih in manj znanih resnic o recikliranju odpadkov 2

Kolikšen delež odpadkov je v resnici mogoče reciklirati, kam gredo odpadki po odvozu z dvorišč komunalnih družb, zakaj je bil sežig...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj ob toplotnih črpalkah dodatni viri ogrevanja niso potrebni

Pred časom je veljalo, da toplotna črpalka pri nižjih temperaturah ni zadoščala in je bilo treba imeti dodatno ogrevanje. Komu naj...

OK & EN
Zakaj ni fotovoltaik na strehah stanovanjskih blokov 9

Dejan Paravan iz GEN-I je razložil, kakšne so izkušnje dve leti po uvedbi uredbe o samooskrbi.

OK & EN
Novice
Novice Kdo so državni sekretarji na okolju in infrastrukturi

Na prvi seji vlade so imenovali državne sekretarje; na okoljsko ministrstvo prihaja arhitekt Aleš Prijon, na infrastrukturno pa Bojan...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Nemški pogled: Zakaj je zastal razvoj slovenskega trga elektrike in kaj to prinaša 2

Na energetskem trgu se dogaja revolucija, ki pa ji s takšnim regulatornim okvirom, kot je slovenski, ne moremo slediti, meni Karl Kraus,...