(video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade (video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade Gospodarstvo čaka prehod iz fosilne v zeleno floto poslovnih vozil. Pošta Slovenije je med slovenskimi podjetji z največjim številom električnih vozil. Pri elektrifikaciji sodeluje tudi s podjetjem GEN-I. To pa ni edini primer takšnega sodelovanja.
Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Podjetja, od mikro do največjih, ustanove, samostojne podjetnike, društva in tudi fizične osebe vabimo k prijavi na razpis okoljskih nagrad Časnika Finance in Eko sklada.
ELES predstavil koncept razvoja polnjenja e-avtov ELES predstavil koncept razvoja polnjenja e-avtov Uroš Salobir iz družbe ELES je predstavil koncept celostnega razvoja infrastrukture za množično polnjenje e-vozil. Imenovali so ga E8.
Ena zares 'lovska': Zaradi vetrnic bo medved pritisnil na naselja Ena zares 'lovska': Zaradi vetrnic bo medved pritisnil na naselja Lovec iz Loškega Potoka je komentiral trditve okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green o nevarnosti, da bodo zaradi vetrnih elektrarn medvedje bolj pritisnili na naselja.
(video) Zakaj je pri polnjenju e-avtov strah energetikov odveč (video) Zakaj je pri polnjenju e-avtov strah energetikov odveč Prihajajo 350-kilovatne e-polnilnice, a je strah energetikov odveč. Številni bodo polnili avte tudi na železniških postajah. Kako so na omrežje priključili prvi shranjevalnik električne energije pri nas. Našteto in še marskija smo izvedeli na posvetu Časnika Finance o zeleni mobilnosti v slovenskih podjetjih.

Selektivno mikro strukturiranje namesto škodljivih kemikalij

Čas branja: 2 min
06.11.2017  23:00
V Kolektorju so zamenjali okolju škodljivo kemijsko jedkanje s selektivno suho tehnologijo, ki zagotavlja enake lastnosti izdelka ter je precej cenejša in ekološko čistejša.
Selektivno mikro strukturiranje namesto škodljivih kemikalij
Avtorica inovacije, prijavljene na okoljski razpis, je Ana Drmota Petrič iz Kolektorja.

V avtomobilski industriji zahtevajo tesnost hibridnih komponent, so v idrijskem Kolektorju začeli z opisom inovacije, prijavljene na razpis za do okolja prijazen postopek.

Tesni spoji varujejo občutljive dele

Proizvajalci morajo na stičnih površinah zagotoviti tesen spoj oziroma vezne plasti, ki preprečijo vdor okoliškega medija, na primer vode, olja ali bencina, do občutljivih delov izdelka: magnetov, plastomagnetov in elektronskih komponent. Za zagotavljanje tesnosti rotorja je treba razviti primeren postopek površinske obdelave nerjavnega jekla. Strokovnjaki razvijajo in testirajo mokre kemijske in suhe fizikalne metode. Predhodni rezultati so potrdili, da lahko s postopkom kemijskega jedkanja dosežejo tesnosti, ki jo zahtevajo v avtomobilski industriji.

Namesto da bi uporabili kopeli s kemikalijami, v Kolektorju izkoriščajoselektivno mikro strukturiranje, ki spada med suhe, okolju prijazne metode. Z napredno tehnologijo segrejejo material in omogočijo mikro preoblikovanje njegove površine. Preoblikovanje lahko natančno nadzorujejo.

Kaj prinaša nova metoda?

Prednosti selektivnega mikro preoblikovanja:

● Izpuste nevarnih kemikalij v zrak zmanjšajo za sto odstotkov v primerjavi z zdajšnjo tehnologijo.

● Ogljični odtis izdelka znižajo za več kot 90 odstotkov.

● Izboljša se delovno okolje.

● Lažja avtomatizacija z uporabo robotov omogoča konsistentnejše rezultate in višjo produktivnost.

● Površine, ki jih ne želijo spremeniti, so bolje zaščitene.

● Manj je poskusov in napak, linija za serijsko proizvodnjo je cenejša.

● Proizvodnja je brez zalog, omogoča pa hitro povratno zanko za obvladovanje kakovosti izdelkov.

V prijavi na razpis za okolju prijazen postopek so v Kolektorju zapisali, da bodo po vzpostavitvi normalne proizvodnje razvitega izdelka ustvarili prodajo med desetimi in 15 milijoni evrov na leto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Ljubljana kot Los Angeles: ceste barvajo na belo 2

Včeraj položeni asfalt v središču Ljubljane so prebarvali na belo. V Los Angelesu tako znižujejo temperaturo zraka v mestu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu

Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj je star clio dražji kot skoraj nov zoe, a ne za tiste s 600 evri plače 3

Ministrstvo za infrastrukturo odgovarja na bojazni nekaterih energetikov, ki so prepričani, da energetski koncept onemogoča gradnjo...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Vrsta neprijetnih in manj znanih resnic o recikliranju odpadkov 2

Kolikšen delež odpadkov je v resnici mogoče reciklirati, kam gredo odpadki po odvozu z dvorišč komunalnih družb, zakaj je bil sežig...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj ob toplotnih črpalkah dodatni viri ogrevanja niso potrebni

Pred časom je veljalo, da toplotna črpalka pri nižjih temperaturah ni zadoščala in je bilo treba imeti dodatno ogrevanje. Komu naj...

OK & EN
Zakaj ni fotovoltaik na strehah stanovanjskih blokov 9

Dejan Paravan iz GEN-I je razložil, kakšne so izkušnje dve leti po uvedbi uredbe o samooskrbi.

OK & EN
Novice
Novice Kdo so državni sekretarji na okolju in infrastrukturi

Na prvi seji vlade so imenovali državne sekretarje; na okoljsko ministrstvo prihaja arhitekt Aleš Prijon, na infrastrukturno pa Bojan...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Nemški pogled: Zakaj je zastal razvoj slovenskega trga elektrike in kaj to prinaša 2

Na energetskem trgu se dogaja revolucija, ki pa ji s takšnim regulatornim okvirom, kot je slovenski, ne moremo slediti, meni Karl Kraus,...