Elektroenergetiki neredko opozarjajo na izzive, ki jih prinaša e-mobilnost. Bo elektroenergetski sistem kos novim zahtevam? Kaj bo, če se bo veliko lastnikov odločili hkrati polniti svoj avto?
Takšne bojazni so odveč, zagotavlja na svoji spletni strani Carbon Commentary britanski predavatelj in strokovnjak za energetske tehnologije Chris Goodall.
Povzemamo Goodallov prispevek 100% EVs can be easily accommodated on the UK grid. Leta 2016 je bilo v Združenem kraljestvu 36,7 milijona avtov. Če bi bili vsi električni, bi za njihovo polnenje potrebovali okoli 75 teravatnih ur električne energije na leto. Za primerjavo: celotna poraba v Veliki Britaniji je leta 2016 znašala okoli 300 teravatnih ur.
Neizvedljivo bi bilo, če bi hoteli vse avte polniti ob isti uri. Povpraševanje po električni energiji bi v takšnem primeru za štirikrat preseglo doslej najvišji odjem.
Vendar pa bodo lastniki polnili vozila ponoči, nadaljuje Goodall. K takšnemu polnjenju jih bodo spodbudili vladni ukrepi za izravnano odjema. Če se bo za nočno polnjenje odločilo 60 odstotkov vseh lastnikov vozil, se bo povpraševanje po električni energiji povečalo za 15 gigavatov oziroma za 120 gigavatnih ur v osmih urah, povpraševanje po elektriki pa bo ponoči enakomerno. Pozimi je nočno povpraševanje po elektriki za okoli 16 gigavatov nižje od dnevnega, še dodaja Goodall.
V Veliki Britaniji nameravajo do leta 2030 postaviti 25 gigavatov vetrnih elektrarn na morju. Z njimi bodo proizvedli okoli 110 teravatnih ur na leto, kar je več od dodatne porabe zaradi širitve e-mobilnosti, je še zapisal Goodall.
Chris Goodall bo glavni govornik na letošnjih Dnevih energetikov 10. oziroma 11. aprila v Portorožu.
Goodall je strokovnjak za energetske tehnologije in redno predava o globalnih pristopih k nizkoogljičnemu pridobivanju energije, nizkoogljičnemu ogrevanju, o električnih avtomobilih in shranjevanju energije v baterijah, pa tudi o zajemanju ogljika in geoinženiringu. Predaval je na velikih literalnih festivalih po vsej Veliki Britaniji, vključno s Hay, Cheltenham, Oxford in Bristol Science. Predstavitve je imel v Muzeju znanosti, spodnjem domu britanskega parlamenta in Britanski knjižnici. Podjetjem in nevladnim organizacijam svetuje, kako lahko postanejo bolj energetsko učinkoviti.
Napisal je številne članke in več knjižnih uspešnic, njegovo delo Ten Technologies to Fix Energy and Climate je bilo med uspešnicami leta časnika Financial Times. Goodall slovi po jasnih in jedrnatih sporočilih.
Vodi tudi spletni strani Carbon Commentary in Solar Forecast, ki jo uporabljajo pri trgovanju z električno energijo. Poleg tega je direktor enega izmed največjih britanskih podjetij za polnjenje električnih vozil.