Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Podjetja, od mikro do največjih, ustanove, samostojne podjetnike, društva in tudi fizične osebe vabimo k prijavi na razpis okoljskih nagrad Časnika Finance in Eko sklada.
Če šef ne vozi e-avta, v podjetju ne bo e-mobilnosti Če šef ne vozi e-avta, v podjetju ne bo e-mobilnosti Prejšnji teden smo s skupino strokovnjakov opravili posvet o elektrifikaciji voznega parka slovenskih podjetij. O posvetu bomo podrobno poročali v petkovi posebni prilogi Financ. Za pokušino objavljamo drobec s posveta.
Trg ogljičnih kuponov je zadnje dni med najbolj burnimi na svetu. Kako pa kupone dobijo? Trg ogljičnih kuponov je zadnje dni med najbolj burnimi na svetu. Kako pa kupone dobijo? Na SID banki, ki je po pooblastilu Republike Slovenije uradna dražiteljica emisijskih kuponov, so nam pojasnili delovanje avkcij, na katerih prodajajo dovoljenja za izpuste ogljikovega dioksida.
(foto) Divje odlagališče, kjer je odpadkov vse več (foto) Divje odlagališče, kjer je odpadkov vse več Prihodnja čiščenja odpadkov naj organizirajo planinska, lovska in ribiška zveza, gozdarji in druge organizacije s številčnim članstvom, predlaga predsednik Zveze ekoloških gibanj Slovenije Karel Lipič.
Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel varovalni sistem borze; razglasiti je moral stečaj, ni pa jih malo, ki se sprašujejo, kako lahko en sam človek postane skoraj usoden za kak trg

V koprskem pristanišču razmišljajo o zelenih alternativah

Čas branja: 1 min
29.01.2018  18:40
Luka Koper je za širšo ladijsko skupnost pripravila konferenco o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva v prometu ter možnostih napajanja ladij z električno energijo.
avtor
V koprskem pristanišču razmišljajo o zelenih alternativah
Foto: Aleš Beno

Na današnjo konferenco so povabili tudi predstavnike lokalnih oblasti, ladjarskih družb in pristaniške skupnosti. Kot je namreč ob robu konference navedel predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel, trenutno preučujejo možne tehnične rešitve, ki pa morajo biti usklajene tudi z ladjarji.

Pri tem je poudaril, da razvoj takšnih rešitev ni pomemben samo zanje: "To je pomembno za vse nas, ne samo zaradi stroškov, ampak zaradi okolja, v katerem živimo." Časovni okvir za realizacijo projektov pa ni odvisen le od njih samih. Prvi pogoj je tako vzpostavitev primernega omrežja, je še dodal Zadel.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič natančne časovnice v zvezi s tem ni podal. Po njegovih besedah je cilj, da se do leta 2025 zagotovi delujoče napajanje ladij z električno energijo. Vendar je za zagotovitev tega potrebna velika količina energije. "Za priklop ene ladje je potrebnih 800 kilovatov, kar bi pomenilo preveliko obremenitev ostalih uporabnikov," je opisal minister.

Zato načrtujejo izgradnjo dodatnega 110-kilovoltnega daljnovoda za napajanje primorske regije, poleg njega pa še izgradnjo plinovoda, ki bi regijo oskrboval z zemeljskim plinom. Ta bi bil namreč tudi možen čistejši vir energije za pogon ladij.

Na konferenci so izpostavili tudi pomen zalednih povezav za pristanišča. Po besedah Gašperšiča bo za zagotavljanje teh povezav koprskemu pristanišču ključna investicija v drugi tir.

Pomembno vlogo pri razvoju omenjenih alternativ ima tudi Evropska unija. Komisarka Bulčeva je pri tem izpostavila vlogo Evropske komisije pri povezovanju in usklajevanju različnih deležnikov, saj brez tega po njenem ni mogoče doseči rešitev, ki bi bile dolgoročno vzdržne. Vloga komisije je pomembna tudi pri zagotavljanju ustreznih finančnih spodbud za tovrstne spremembe, ki so ponavadi tudi investicijsko zahtevne.

Kot je poudarila komisarka, je za pristanišča ključnega pomena, da se modernizirajo in uporabljajo sodobne tehnologije, s katerimi lahko vzdržijo nove poslovne modele.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Ljubljana kot Los Angeles: ceste barvajo na belo 2

Včeraj položeni asfalt v središču Ljubljane so prebarvali na belo. V Los Angelesu tako znižujejo temperaturo zraka v mestu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu

Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj je star clio dražji kot skoraj nov zoe, a ne za tiste s 600 evri plače 3

Ministrstvo za infrastrukturo odgovarja na bojazni nekaterih energetikov, ki so prepričani, da energetski koncept onemogoča gradnjo...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Vrsta neprijetnih in manj znanih resnic o recikliranju odpadkov 2

Kolikšen delež odpadkov je v resnici mogoče reciklirati, kam gredo odpadki po odvozu z dvorišč komunalnih družb, zakaj je bil sežig...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj ob toplotnih črpalkah dodatni viri ogrevanja niso potrebni

Pred časom je veljalo, da toplotna črpalka pri nižjih temperaturah ni zadoščala in je bilo treba imeti dodatno ogrevanje. Komu naj...

OK & EN
Zakaj ni fotovoltaik na strehah stanovanjskih blokov 9

Dejan Paravan iz GEN-I je razložil, kakšne so izkušnje dve leti po uvedbi uredbe o samooskrbi.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Nemški pogled: Zakaj je zastal razvoj slovenskega trga elektrike in kaj to prinaša 2

Na energetskem trgu se dogaja revolucija, ki pa ji s takšnim regulatornim okvirom, kot je slovenski, ne moremo slediti, meni Karl Kraus,...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Varovalka iz Izlak, ki ščiti e-avto pred požarom, že v norveških avtobusih 1

V družbi ETI Elektroelement iz Izlak so med drugim razvili varovalko, ki prepreči požar v električnem vozilu.