Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Podjetja, od mikro do največjih, ustanove, samostojne podjetnike, društva in tudi fizične osebe vabimo k prijavi na razpis okoljskih nagrad Časnika Finance in Eko sklada.
E-mobilnost: že po sto metrih vožnje se argumenti spremenijo E-mobilnost: že po sto metrih vožnje se argumenti spremenijo Na posvetu o zeleni mobilnosti v slovenskih podjetjih so sogovorniki predstavili prve poslovne izkušnje z električnimi vozili.
E-polnilni sistemi: pospešek polnjenju in pomoč elektro-energetskemu sistemu E-polnilni sistemi: pospešek polnjenju in pomoč elektro-energetskemu sistemu Vse več pozornosti pri polnjenju električnih vozil je namenjeno razvoju polnilnih mest, pojasnjuje Peter Habjan iz podjetja Emicon Adria.
Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Prihodnja finančna perspektiva daje veliko prednost soočanju s podnebnimi spremembami, s sušo, točo, zmrzaljo, žledolomi, vetrolomi in drugimi ujmami, je povedala kmetijska ministrica Aleksandra Pivec.
Ministrstvo predlagalo podaljšanje uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov Ministrstvo predlagalo podaljšanje uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov Ministrstvo za gospodarstvo je vladi v sprejem znova predlagalo polletno podaljšanje uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov, je razvidno iz predloga uredbe, objavljenega med vladnimi gradivi v obravnavi. Konec meseca namreč poteče prejšnje podaljšanje uredbe, potem ko ministrstvo februarja ni bilo uspešno s predlogom popolne liberalizacije cen.

Pred komisijo DZ za Teš 6 osnutek končnega poročila

Čas branja: 1 min
16.03.2018  07:44  Dopolnjeno: 16.03.2018 07:46
Preiskovalna komisija DZ za ugotavljanje politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij pri investiciji v Teš 6 bo danes obravnavala osnutek končnega poročila. V poročilo bodo vključene tudi dosedanje ugotovitve komisije s področja premoga in javnega naročanja.
avtor
Pred komisijo DZ za Teš 6 osnutek končnega poročila
Foto: Borut Hočevar

Prvo vmesno poročilo se je osredotočilo na premog, komisija pa je ugotovila, da je šlo pri ceni 2,25 evra za gigajoul (GJ) za zavajanje javnosti in politike, tako vlade kot DZ. Cena premoga je bila ključno zavajanje, ki je v osnovi spremenilo rezultate izračunov v prid ekonomičnosti investicije v šesti blok.

Projekt se je namreč s prva ocenjenih 650 milijonov evrov povzpel na 1,428 milijarde evrov, čeprav so se v Tešu v zameno za državno poroštvo 440-milijonskega posojila Evropske investicijske banke zavezali, da cena projekta ne bo presegla 1,3 milijarde evrov, cena premoga pa ne 2,25 evra za GJ. Zaveze je februarja 2012 določila vlada pod vodstvom Janeza Janše.

Komisija se je v drugem vmesnemu poročilu posvetila javnemu naročanju in ugotovila, da so za izogibanje javnemu naročanju pri naložbi v Teš 6 politično odgovorni nekdanji ministri Andrej Vizjak, Andrej Bajuk, France Križanič, Matej Lahovnik ter nekdanja premierja Janša in Borut Pahor.

Vizjak, Lahovnik in Križanič so neposredno odgovorni, ker niso Teša in 11 drugih podjetij iz energetike dali na seznam zavezancev javnega naročanja. Bajuk je sicer seznam pripravil, a Vizjak z njim ni soglašal, zato je vlada kasneje sprejela očiščeno verzijo zavezancev. Je pa vlada naročila pridobitev mnenja Bruslja, a Bajuk tega ni naredil.

Odgovornost pa nosi tudi Pahorjeva vlada, ker stanja ni popravila. Križanič in Lahovnik nista opravila dela. Stanje je popravil minister Janez Šušteršič v drugi Janševi vladi. Objektivno odgovornost nosita tudi Janša v prvi vladi in Pahor.

Teš se namreč ni ravnal kot zavezanec javnemu naročanju, čeprav je bil po oceni predsednika komisije Matjaža Hanžka ves čas zavezanec, bili so samo izgovori, da ni. Med izgovori sta med drugim bila, da Teša ni na seznamu zavezancev za javno naročanje in da je slovenski prevod evropske direktive napačen. Državna revizijska komisija je sicer leta 2013 ugotovila, da so Teš in 11 drugih podjetij s področja energetike zavezanci javnega naročanja.

Komisija, ki je z delom začela marca 2015, tako končuje svoje delo. Če oz. ko bo potrdila končno poročilo, ga bo Hanžek predstavil na novinarski konferenci, je Hanžek pojasnil za STA. Končno poročilo bo romalo tudi v potrditev DZ, a za zdaj še ni jasno, kdaj se bo to zgodilo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Ljubljana kot Los Angeles: ceste barvajo na belo 2

Včeraj položeni asfalt v središču Ljubljane so prebarvali na belo. V Los Angelesu tako znižujejo temperaturo zraka v mestu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu

Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj je star clio dražji kot skoraj nov zoe, a ne za tiste s 600 evri plače 3

Ministrstvo za infrastrukturo odgovarja na bojazni nekaterih energetikov, ki so prepričani, da energetski koncept onemogoča gradnjo...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Vrsta neprijetnih in manj znanih resnic o recikliranju odpadkov 2

Kolikšen delež odpadkov je v resnici mogoče reciklirati, kam gredo odpadki po odvozu z dvorišč komunalnih družb, zakaj je bil sežig...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj ob toplotnih črpalkah dodatni viri ogrevanja niso potrebni

Pred časom je veljalo, da toplotna črpalka pri nižjih temperaturah ni zadoščala in je bilo treba imeti dodatno ogrevanje. Komu naj...

OK & EN
Zakaj ni fotovoltaik na strehah stanovanjskih blokov 9

Dejan Paravan iz GEN-I je razložil, kakšne so izkušnje dve leti po uvedbi uredbe o samooskrbi.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Nemški pogled: Zakaj je zastal razvoj slovenskega trga elektrike in kaj to prinaša 2

Na energetskem trgu se dogaja revolucija, ki pa ji s takšnim regulatornim okvirom, kot je slovenski, ne moremo slediti, meni Karl Kraus,...

OK & EN
Novice
Novice Kdo so državni sekretarji na okolju in infrastrukturi

Na prvi seji vlade so imenovali državne sekretarje; na okoljsko ministrstvo prihaja arhitekt Aleš Prijon, na infrastrukturno pa Bojan...