(reportaža) Kako sem šel z e-avtom na morje, čeprav o e-mobilnosti ne vem veliko (reportaža) Kako sem šel z e-avtom na morje, čeprav o e-mobilnosti ne vem veliko Z električnim golfom sem se odpeljal na Krk. Malce se je sicer zatikalo, vendar je zaključek takšen: električni avti so toliko napredovali, da jih lahko velik del Slovencev uporablja tudi na dopustu. Tudi takšni, ki e-mobilnosti nismo vajeni.
Vetrno elektrarno bi postavili v bližini rezervata beloglavih jastrebov Vetrno elektrarno bi postavili v bližini rezervata beloglavih jastrebov Na otoku Krku nameravajo postaviti petmegavatno sončno elektrarno in veliko vetrno elektrarno, pri kateri pa se zapleta, ker je ves otok vključen v Naturo 2000.
Elektroinštitut Milan Vidmar bo pripravil osnutek okoljskega poročila za NEPN Elektroinštitut Milan Vidmar bo pripravil osnutek okoljskega poročila za NEPN Osnutek okoljskega poročila za nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN) bodo pripravili Elektroinštitut Milan Vidmar ter podjetji ZaVita in Stritih. Med stranskimi udeleženci so društvo za proučevanje rib, Muzej norosti, Umanotera, Focus in druge okoljevarstvene organizacije.
Nova stavba GEN-I bo »odporna na prihodnost« Nova stavba GEN-I bo »odporna na prihodnost« V ponudniku energentov in energetskih storitev GEN-I nameravajo postaviti poslovno stavno, ki bo proizvedla več energije, kot jo bo porabila.

Lenarčič z novimi meritvami do popolne slike o podnebnih spremembah

Čas branja: 3 min
30.03.2018  10:00
Matevž Lenarčič bo 9. aprila poletel z mariborskega letališča proti Aziji na novo letalsko in okoljsko misijo Green Light World Flight.
Lenarčič z novimi meritvami do popolne slike o podnebnih spremembah
Misijo so predstavili (z leve) Srečko Trunkelj z Energetike Ljubljana, vodja znanstveno-raziskovalnega dela ekipe Griša Močnik, Matevž Lenarčič in Marko Lukić z Lumarja.

Obveščaj me o novih člankih:  
okolje   dodaj
onesnaženost zraka   dodaj
Matevž Lenarčič dodaj
Griša Močnik dodaj
Zero dodaj

Lenarčič bo opravljal raziskave onesnaženja s črnim ogljikom v politično zelo občutljivem delu sveta, kjer se prepletajo globalni interesi, so sporočili iz ekipe Green Light World Flight (GLWF). Pridobivanje dovoljenj za prelete Irana, Pakistana, Mjanmara, Laosa, Vietnama, Kitajske, Mongolije in Rusije je zato izjemno zapleteno, dolgotrajno in z veliko omejitvami.

Kakšne težave pričakujejo

Pot letenja je rezultat pogajanj in številnih kompromisov in v nekaterih delih še vedno negotova, je na novinarski konferenci povedal vodja misije Matevž Lenarčič. V Rusiji je poleg zapletenih postopkov pri pridobivanju dovoljenj velik problem tudi zagotavljanje primernega goriva, zato bo letalo pogosto pristajalo na lokalnih letališčih, kjer je mogoče uporabiti avtomobilsko gorivo. Matevžu se bo v kraju Ulan-Ude pridružil prijatelj in pilot Andrey Dubrovin iz Moskve, ki bo poskrbel za komunikacijo z lokalnimi kontrolami letenja, ki poteka v ruščini.

Pridobivanje dovoljenj za Kitajsko še ni končano. Dobili so povabilo in priporočila od organizatorja ene največjih letalskih prireditev na Kitajskem Blue Legend Air Expo, ki bo v bližini sedem milijonskega mesta Zhengzhou. V času mitinga bodo gostili srečanje združenja Earthrounders. Njegovi člani so piloti, ki so leteli okoli sveta v letalih, težkih do sedem ton. Med njimi je tudi Matevž Lenarčič.

V prvem delu poleta pričakujejo zaledenitve na poti do Pakistana, polet čez Indijo bi lahko spremljala slaba vidljivost, nevihtni sistemi so zelo verjetni nad Laosom in Vietnamom, nizke temperature pa v Sibiriji.

Meritve črnega ogljika

»Doslej zbranim podatkom iz prejšnjih misij GLWF: poletov okoli sveta, na Arktiko in po Sredozemlju, bomo dodali rezultate meritev na Daljnemvzhodu in s tem pomembno prispevali h ključnim znanstvenim ciljem projekta: opraviti meritve na območju, kjer jih prej ni bilo, in meritve v zraku, kjer je meritev malo in so drage,« je povedal Griša Močnik, vodja znanstveno-raziskovalnega dela ekipe Green Light World Flight.

V primerjavi z dosedanjimi misijami bo letošnja poleg merjenja prispevkov aerosolov, ki absorbirajo sončno svetlobo, osredotočena tudi na prispevke drugih aerosolov, ki absorbirajo in sipajo svetlobo. Za ta cilj bodo prvič testirani novo vgrajeni inštrumenti za meritve z ultra-lahkimi letali.

»Rezultate znanstvenoraziskovalnega dela je ekipa GLWF predstavila na več kot 30 konferencah in delavnicah po Evropi, Aziji in Ameriki. Z opravljenim delom se je misija uspešno priključila znanstveno-raziskovalnemu projektu, ki ga vodi Univerza na Dunaju. Razvili smo metodologijo, ki je bila uporabljena na lokalni in regionalni ravni, med drugim tudi v Ljubljanski kotlini. S pomočjo te metodologije lahko določimo vire onesnaževanja in ocenimo neposreden vpliv prometa in kurjenja biomase na kakovost zraka in bivanja,« je dodal Močnik.

Zero Emission Living

Na novinarski konferenci so bili poleg predstavnikov generalnega zelenega partnerja, javnega podjetja Energetika Ljubljana, tudi predstavniki generalnega eko partnerja, podjetja Lumar.

»V podjetju Lumar iščemo energetske rešitve in koncepte bivanja za zmanjšanje izpustov, ki so povezani s kurjenjem fosilnih goriv in proizvodnjo električne energije. S tem smo prišli do koncepta Zero Emission Living, ki pomeni celovito bivanje brez emisij, saj nam tehnologije omogočajo, da brez velikih težav postanemo brezogljična družba.

Seveda pa je vsaka sprememba zelo težka. Ljudje smo le izjemoma pripravljeni stopiti iz ustaljenih okvirjev in najdemo največkrat veliko izgovorov, zakaj tega ne bi naredili – od tega, da se planet v resnici ne pregreva, da je to predrago in tako naprej. Za uspeh na tem področju je zato potrebno dvigniti zavest ljudi. Veliko lažje jo dvignejo entuziasti, kot sta Matevž in ekipa okoli njega, ki brez namena po zaslužku, ampak s prvinskim, človeškim pristopom poskušata na osnovi meritev ozaveščati svet o dejanskem stanju onesnaženosti v okolju,« je povedal direktor podjetja Lumar Marko Lukić.

V Ljubljani bodo širili daljinsko energetsko oskrbo

Srečko Trunkelj, predstavnik Energetike Ljubljana, pa je dodal: »Naša odločitev, da kot partner podpremo projekte Matevža Lenarčiča in ekipe, je rezultat naše ozaveščenosti o pomenu odgovornega ravnanja z okoljem. Med pomembnejše prakse, ki pripomorejo k večji kakovosti zraka v Ljubljani, zagotovo sodi daljinska energetska oskrba s toploto in zemeljskim plinom, ki danes oskrbuje 74 odstotkov vseh stanovanj v Mestni občini Ljubljana. Cilj je povečanje na 80 odstotkov do leta 2020. Sledi ji spodbujanje trajnostnega prometa. Že več let s postavljanjem javnih polnilnic spodbujamo uporabo okolju prijaznih vozil na stisnjen zemeljski plin, konec lanskega leta pa smo sodelovali tudi pri postavitvi prve javne polnilnice za tovorna vozila na utekočinjen zemeljski plin.«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Elektrika
Elektrika Putin: zaradi vibracij vetrnih elektrarn črvi lezejo iz zemlje 35

Ruski predsednik je kritiziral vetrno energijo, a priznal degradiranje planeta in podnebja.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Agrofotovoltaika: ker so nad njivo postavili sončno elektrarno, je bil pridelek večji 1

Nekatere poljščine v sušnih in vročih razmerah bolje uspevajo, če jih zasadimo pod fotovoltaiko, ugotavljajo Nemci. Zamisel je...

OK & EN
Elektrika
Elektrika To so nemške težave z elektriko, ki lahko ogrozijo vso Evropo 7

Nemško elektroenergetsko omrežje je bilo junija resno ogroženo in samo hitremu ukrepanju sosednjih držav se Nemci lahko zahvalijo, da...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Če slovenska podjetja ne morejo postaviti elektrarn pri nas, jih bodo pa v tujini 7

Znanih je nekaj več podrobnosti o statističnem prenosu električne energije, ki ga bo Slovenija morda uporabila za izpolnitev...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Brez elektrarn na Muri in tudi na Idrijci ne bo dovolj obnovljivih virov 2

Leta 2030 se lahko približamo ciljnemu deležu obnovljivih virov energije (OVE) samo, če bodo zgrajene vse hidroelektrarne na Savi,...

OK & EN
Elektrika
Elektrika (intervju) Kdo je nova predsednica nadzornikov GEN energije in kako gleda na energetiko 1

Odvetnica Mateja Čuk je bila pred nekaj dnevi imenovana za predsednico nadzornega sveta družbe GEN energija. Po elektronski pošti smo ji...

OK & EN
Elektrika
Elektrika (reportaža) Kako sem šel z e-avtom na morje, čeprav o e-mobilnosti ne vem veliko

Z električnim golfom sem se odpeljal na Krk. Malce se je sicer zatikalo, vendar je zaključek takšen: električni avti so toliko...