(intervju) Bi plačali transformator za soseda, ki je kupil e-Porscheja? (intervju) Bi plačali transformator za soseda, ki je kupil e-Porscheja? V elektroenergetiki govorijo o sistemu poštne znamke. Preprosto povedano to pomeni, da plačata enako omrežnino prebivalec A, ki uporablja samo pralni stroj in televizor, in prebivalec B, ki tudi polni električni avto in se greje na elektriko.
(intervju) Kaj danes pravi okoljevarstvenik, ki je pred leti ščitil ptice na Volovji rebri (intervju) Kaj danes pravi okoljevarstvenik, ki je pred leti ščitil ptice na Volovji rebri Tehnologija vetrnih elektrarn je danes do okolja bistveno bolj prijazna kot pred leti, ko so zasnovali (kasneje neuspešno) vetrno elektrarno na Volovji rebri. Je sodobna tehnologija sprejemljiva za največjo okoljevarstveno organizacijo pri nas?
Kje si boste lahko ogledali energetske intervjuje Kje si boste lahko ogledali energetske intervjuje En-lite, društvo za spodbujanje energetske pismenosti, in globalna platforma VideoLectures.NET sta v okviru evropskega tedna trajnostne energije napovedala partnersko iniciativo iEnergija videointervjuji.
Kako velike naložbe bo potrebovalo elektrodistribucijsko omrežje Kako velike naložbe bo potrebovalo elektrodistribucijsko omrežje Omrežnina, namenjena za elektrodistribucijska podjetja, ne bo zadoščala za vsa vlaganja, ki jih bo omrežje potrebovalo, je opozoril predsednik uprave Elektra Ljubljana Andrej Ribič ob predstavitvi poslovanja podjetja.
'Država je dolžna odvrniti nevarnosti, ki jih prinašajo podnebne spremembe' 'Država je dolžna odvrniti nevarnosti, ki jih prinašajo podnebne spremembe' Posamezniki in organizacije so pozvali vlado, naj »pripozna podnebne spremembe kot nacionalno krizo in jih začne prednostno in sistemsko obravnavati«.

(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna...   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj
 
Čas branja: 3 min
03.04.2018  01:30  Dopolnjeno: 03.04.2018 21:48
V mariborskem podjetju Implera so pripravili celovito rešitev za prebivalce večstanovanjskih stavb za polnjenje električnih vozil.
(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov
Implerino polnilno mesto v stanovanjskem bloku v Mariboru

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj

V večstanovanjskih stavbah živi več kot 30 odstotkov prebivalcev Slovenije in imajo otežen dostop do električne energije za polnjenje vozil. Ne samo avtov, tudi skuterjev, štirikolesnikov, invalidskih vozičkov in drugih, so v Impleri med drugim zapisali v prijavi na razpis za energetske nagrade.

Izzivi e-polnjenja v blokih

Polnjenje električnih vozil v večstanovanjskih stavbah je izziv zaradi različnih ovir. Stanovalci največkrat nimajo možnosti, da bi pripeljali električno energijo iz svojega stanovanja do parkirnega prostora, uporaba skupne elektrike je vprašljiva tudi zaradi moči in pravilnega obračuna stroškov. Poleg tega zaradi protipožarnih pravilnikov vtičnica za električno energijo na javnem kraju ne sme biti pod napetostjo.

V Impleri so pripravili projekt, ki celovito rešuje težave električnih vozil za prebivalce večstanovanjskih stavb. Projekt vključuje tehnično rešitev, pridobitev novega priključka električne energije, ureditev odnosov z etažnimi lastniki ter obračun in delitev stroškov med uporabniki.

Rešitev tudi za skupne parkirne prostore

Rešitev je uporabna v različnih primerih. Preprosta različica je primerna za imetnike lastniških parkirnih prostorov v garaži ali na prostem in stane nekaj sto evrov. Imetnik jo aktivira s ključem in je zaščitena pred zlorabami. Upravitelj objekta obračuna porabljeno energijo prek števca.

Za skupne parkirne prostore so predvideli rešitev, ki jo uporablja več vozil hkrati s sistemom za aktivacijo in obračun prek mobilne naprave. Uporabnik po priklopu vozila pokliče telefonsko številko za vklop polnjenja, ob tem se predstavi na strežniku, kar je osnova za obračun in delitev stroškov. Stroške je mogoče samodejno deliti glede na začetne stroške priključka, porabo energije, porabljen čas uporabe polnilnega prostora, rezervacijo in število polnjenj. Električni priključek je v tem primeru nov in postavljen s soglasjem etažnih lastnikov. Sistem omogoča tudi samodejno plačilo prek trajnikov.

Rešitev zagotavlja samodejno regulacijo časa in moči polnjenja glede na borzno ceno električne energije ali na proizvodnjo iz obnovljivih virov v okolju, kar zmanjšuje obremenjenost omrežja. Poseben priključek omogoča sklepanje pogodbe s ponudnikom električne energije, ki omogoča nižjo ceno električne energije v času, ko se običajno polnijo električna vozila.

Podjetje Implera so ustanovili lani, med lastnike je vstopil tudi Iskratel. Implerine rešitve so primerne tudi za nadgradnjo delujočih polnilnic.

E-avto proti dizelašu

Avtomobil na nafto porabi za kilometer vožnje povprečno 0,08 litra goriva oziroma 640 vatnih ur energije goriva in spusti približno 200 gramov ogljikovega dioksida. K temu je treba prišteti še kilovatno uro energije, porabljene za črpanje in prevoz nafte, delo rafinerije in drugo. Skupaj je potrebno za kilometer vožnje z avtom na nafto prek 1,5 kilovatne ure energije, izpusti ogljikovega dioksida pa znašajo 600 gramov.

Električni avto, polnjen na energijo iz slovenske vtičnice, izpusti na kilometer vožnje skupaj 50 gramov ogljikovega dioksida in porabi 150 vatnih ur električne energije, kar pomeni, da je desetkrat bolj učinkovit od naftnega, so zapisali v Implerini prijavi na razpis na energetske nagrade. Dodali so, da povprečen slovenski osebni avto prevozi na leto 14 tisoč kilometrov, kar pomeni, da porabi 21 megavatnih ur energije iz naftnih derivatov in izpusti 8,4 tone ogljikovega dioksida, to pa je enako kvadru dimenzij osem krat osem krat 64 metrov. Takšen prevoz povzroči dodatne zdravstvene stroške in stroške za okolje, so še zapisali v Impleri.



OK & EN
Elektrika
Elektrika Slovenski kriptomilijonar postavlja eno največjih baterij v tem delu Evrope 2

Na Jesenicah bodo jeseni dokončali 13-megavatni baterijski sistem, investitorja sta Damian Merlak, ex Bitstamp, in Roman Bernard, Encom....

OK & EN
Novice
Novice Ogljični kuponi kot suho zlato: Belektron je z njimi podeseteril dobiček in podvojil kapital 15

Kaj menite, koliko zaposlenih ima podjetje, ki je lani ustvarilo dobrih 24 milijonov evrov dobička in 737 milijonov evrov prihodkov? Šest.

OK & EN
Elektrika
Elektrika (foto) Kronotermova toplotna črpalka, ki so jo Nemci uvrstili na prvo mesto v Evropi

V podjetju Kronoterm so predstavili nov model toplotne črpalke, ki je seznamu nemškega urada BAFA zasedla prvo mesto po sezonski...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Kako na Vrhniki predelajo avtomobilsko zračno blazino v nakupovalno torbo 2

V Komunalnem podjetju Vrhnika so lani začeli izdelavo nakupovalnih torb in nahrbtnikov iz blaga za zračne blazine. Torbe so negorljive in...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Slovenija je dobila prvo ultra hitro e-polnilnico 31

Münchenska družba Ionity je v Ilirski Bistrici postavila štiri 350-kilovatne polnilnice za električne avte. Projektant in izvajalec je...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Šarec pozval k prevetritvi nevladnih organizacij 20

Ministrstvo za okolje in prostor naj pripravi zakonodajo, ki bo prevetrila, katere so nevladne organizacije, ki delujejo v javnem interesu,...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Subvencije za e-avte: Eko sklad na eni, avtomobilisti na drugi strani 4

Na Eko skladu so pred dnevi objavili nov poziv za subvencije za električna in priključno-hibridna vozila. Zapletlo pa se je pri pogojih...