Balkanskim termoelektrarnam pripisali vzrok za 29 prezgodnjih smrti v Sloveniji leta 2016 Balkanskim termoelektrarnam pripisali vzrok za 29 prezgodnjih smrti v Sloveniji leta 2016 V zdravstveno-okoljski organizaciji Health and Environment Alliance (HEAL) so termoelektrarnam v Srbiji, Bosni in Makedoniji pripisali odgovornost za okoli 3.900 prezgodnjih smrti v Evropi.
Termoelektrarna Brestanica: sedmi blok gre naprej Termoelektrarna Brestanica: sedmi blok gre naprej V Termoelektrarni Brestanica nadaljujejo z zamenjavo starih plinskih blokov z novima blokoma. V sredo, 20. februarja, so objavili javno naročilo za visokonapetostno opremo za sedmi blok.
Kdo lahko letos pričakuje okoljske inšpektorje Kdo lahko letos pričakuje okoljske inšpektorje Pripravljene so letošnje usmeritve in prioritete inšpektoratov in inšpekcij. Pregledali smo, kam se nameravajo napotiti okoljski inšpektorji.
A. Mervar: V energetiki prevladujejo lokalni interesi. Zelo redko nacionalni. A. Mervar: V energetiki prevladujejo lokalni interesi. Zelo redko nacionalni. »Energetika je skoraj povsem državna, obnašamo pa se, kot da imamo 20 zasebnih podjetij,« je povedal direktor družbe ELES Aleksander Mervar.

(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna...   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj
 
Čas branja: 3 min
03.04.2018  01:30  Dopolnjeno: 03.04.2018 21:48
V mariborskem podjetju Implera so pripravili celovito rešitev za prebivalce večstanovanjskih stavb za polnjenje električnih vozil.
(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov
Implerino polnilno mesto v stanovanjskem bloku v Mariboru

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj

V večstanovanjskih stavbah živi več kot 30 odstotkov prebivalcev Slovenije in imajo otežen dostop do električne energije za polnjenje vozil. Ne samo avtov, tudi skuterjev, štirikolesnikov, invalidskih vozičkov in drugih, so v Impleri med drugim zapisali v prijavi na razpis za energetske nagrade.

Izzivi e-polnjenja v blokih

Polnjenje električnih vozil v večstanovanjskih stavbah je izziv zaradi različnih ovir. Stanovalci največkrat nimajo možnosti, da bi pripeljali električno energijo iz svojega stanovanja do parkirnega prostora, uporaba skupne elektrike je vprašljiva tudi zaradi moči in pravilnega obračuna stroškov. Poleg tega zaradi protipožarnih pravilnikov vtičnica za električno energijo na javnem kraju ne sme biti pod napetostjo.

V Impleri so pripravili projekt, ki celovito rešuje težave električnih vozil za prebivalce večstanovanjskih stavb. Projekt vključuje tehnično rešitev, pridobitev novega priključka električne energije, ureditev odnosov z etažnimi lastniki ter obračun in delitev stroškov med uporabniki.

Rešitev tudi za skupne parkirne prostore

Rešitev je uporabna v različnih primerih. Preprosta različica je primerna za imetnike lastniških parkirnih prostorov v garaži ali na prostem in stane nekaj sto evrov. Imetnik jo aktivira s ključem in je zaščitena pred zlorabami. Upravitelj objekta obračuna porabljeno energijo prek števca.

Za skupne parkirne prostore so predvideli rešitev, ki jo uporablja več vozil hkrati s sistemom za aktivacijo in obračun prek mobilne naprave. Uporabnik po priklopu vozila pokliče telefonsko številko za vklop polnjenja, ob tem se predstavi na strežniku, kar je osnova za obračun in delitev stroškov. Stroške je mogoče samodejno deliti glede na začetne stroške priključka, porabo energije, porabljen čas uporabe polnilnega prostora, rezervacijo in število polnjenj. Električni priključek je v tem primeru nov in postavljen s soglasjem etažnih lastnikov. Sistem omogoča tudi samodejno plačilo prek trajnikov.

Rešitev zagotavlja samodejno regulacijo časa in moči polnjenja glede na borzno ceno električne energije ali na proizvodnjo iz obnovljivih virov v okolju, kar zmanjšuje obremenjenost omrežja. Poseben priključek omogoča sklepanje pogodbe s ponudnikom električne energije, ki omogoča nižjo ceno električne energije v času, ko se običajno polnijo električna vozila.

Podjetje Implera so ustanovili lani, med lastnike je vstopil tudi Iskratel. Implerine rešitve so primerne tudi za nadgradnjo delujočih polnilnic.

E-avto proti dizelašu

Avtomobil na nafto porabi za kilometer vožnje povprečno 0,08 litra goriva oziroma 640 vatnih ur energije goriva in spusti približno 200 gramov ogljikovega dioksida. K temu je treba prišteti še kilovatno uro energije, porabljene za črpanje in prevoz nafte, delo rafinerije in drugo. Skupaj je potrebno za kilometer vožnje z avtom na nafto prek 1,5 kilovatne ure energije, izpusti ogljikovega dioksida pa znašajo 600 gramov.

Električni avto, polnjen na energijo iz slovenske vtičnice, izpusti na kilometer vožnje skupaj 50 gramov ogljikovega dioksida in porabi 150 vatnih ur električne energije, kar pomeni, da je desetkrat bolj učinkovit od naftnega, so zapisali v Implerini prijavi na razpis na energetske nagrade. Dodali so, da povprečen slovenski osebni avto prevozi na leto 14 tisoč kilometrov, kar pomeni, da porabi 21 megavatnih ur energije iz naftnih derivatov in izpusti 8,4 tone ogljikovega dioksida, to pa je enako kvadru dimenzij osem krat osem krat 64 metrov. Takšen prevoz povzroči dodatne zdravstvene stroške in stroške za okolje, so še zapisali v Impleri.



OK & EN
Novice
Novice (reportaža) Tako se je Janković pogajal z Grki in Siemensom 14

Spremljali smo pogajanja med grškim holdingom Mytilineos, Siemensom in ekipo mesta Ljubljana, ki kupuje opremo za bodoča plinska bloka...

OK & EN
Novice
Novice Začelo se je: v ZDA razglasili prvi podnebni stečaj 10

Kalifornijska energetska družba PG&E je ta teden vložila zahtevo za zaščito pred upniki, kar so tudi največji ameriški časniki...

OK & EN
Elektrika
Elektrika (video) Slovenski oljkar bo delal stroje, ki prinašajo revolucijo v izdelavo olja 8

Proizvodnja oljčnega olja z ultrazvokom, inovacija Bena Bajde iz Izole, prihrani 15 odstotkov elektrike in 30 odstotkov antioksidantov....

OK & EN
Novice
Novice POP TV: Arso zavrnil Marinčkov ugovor zoper izdano okoljevarstveno dovoljenje 60

Ministrstvo za okolje in prostor je za POP TV potrdilo, da je izdalo odločbo, s katero je zavrnilo ugovor predsednika novomeške okoljske...

OK & EN
Novice
Novice Kako so Nemci vlekli Bulčevo v mazohistično debato o dizlih in zraku 12

V Nemčiji se že več tednov prepirajo o tem, ali so meje za koncentracije onesnaževal v zraku prenizke. Debata je javna, a tudi...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Kaj prinaša nemško slovo od premoga Sloveniji 36

Člani nemške Kohlekommission, premogovne komisije, so se v soboto sporazumeli, da bodo v nemških elektrarnah kurili premog najdlje do...

OK & EN
Kadrovski pretresi v skupini HSE 3

TEŠ bo dobil že sedmega, HSE pa šestega direktorja v zadnjih osmih letih

OK & EN
Novice
Novice Odstopil je generalni direktor Holdinga Slovenske elektrarne 4

Generalni direktor Holdinga Slovenske elektrarne (HSE) Matjaž Marovt je odstopil, postopki za imenovanje novega tečejo, so sporočili iz...