Na Dnevih energetikov: švedske izkušnje za dvig energetske učinkovitosti v podjetjih Na Dnevih energetikov: švedske izkušnje za dvig energetske učinkovitosti v podjetjih Med govorniki na letošnji konferenci Dnevi energetikov bo tudi švedska (in evropska) strokovnjakinja za energetsko učinkovitost Anette Persson iz Švedske agencije za energijo.
Holding Slovenske elektrarne dobil novo vodstvo Holding Slovenske elektrarne dobil novo vodstvo Nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne je na redni seji za novega generalnega direktorja družbe soglasno imenoval Stojana Nikolića, za poslovnega direktorja pa Viktorja Vračarja.
Ministrstvo sprašuje občine, če katera hoče sežigalnico Ministrstvo sprašuje občine, če katera hoče sežigalnico Kandidata za okoljskega ministra Simona Zajca so zaslišali poslanci odbora za infrastrukturo. Povzemamo nekatere Zajčeve misli.
Zveza Merklove in Macrona se je zaradi podnebja zalomila Zveza Merklove in Macrona se je zaradi podnebja zalomila EU je razdeljena: Francija bi Evropo razogljičila do leta 2050, Nemčija pa ne. Vsaka ima svoje zaveznike.
(video) Zmagovalec okoljskega razpisa Financ izdelal sistem za toplotno omrežje (video) Zmagovalec okoljskega razpisa Financ izdelal sistem za toplotno omrežje V Krškem je podjetje Amibit razvilo in implementiralo svoj prvi sistem za nadzor toplotnega omrežja.

(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna...   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj
 
Čas branja: 3 min
03.04.2018  01:30  Dopolnjeno: 03.04.2018 21:48
V mariborskem podjetju Implera so pripravili celovito rešitev za prebivalce večstanovanjskih stavb za polnjenje električnih vozil.
(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov
Implerino polnilno mesto v stanovanjskem bloku v Mariboru

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj

V večstanovanjskih stavbah živi več kot 30 odstotkov prebivalcev Slovenije in imajo otežen dostop do električne energije za polnjenje vozil. Ne samo avtov, tudi skuterjev, štirikolesnikov, invalidskih vozičkov in drugih, so v Impleri med drugim zapisali v prijavi na razpis za energetske nagrade.

Izzivi e-polnjenja v blokih

Polnjenje električnih vozil v večstanovanjskih stavbah je izziv zaradi različnih ovir. Stanovalci največkrat nimajo možnosti, da bi pripeljali električno energijo iz svojega stanovanja do parkirnega prostora, uporaba skupne elektrike je vprašljiva tudi zaradi moči in pravilnega obračuna stroškov. Poleg tega zaradi protipožarnih pravilnikov vtičnica za električno energijo na javnem kraju ne sme biti pod napetostjo.

V Impleri so pripravili projekt, ki celovito rešuje težave električnih vozil za prebivalce večstanovanjskih stavb. Projekt vključuje tehnično rešitev, pridobitev novega priključka električne energije, ureditev odnosov z etažnimi lastniki ter obračun in delitev stroškov med uporabniki.

Rešitev tudi za skupne parkirne prostore

Rešitev je uporabna v različnih primerih. Preprosta različica je primerna za imetnike lastniških parkirnih prostorov v garaži ali na prostem in stane nekaj sto evrov. Imetnik jo aktivira s ključem in je zaščitena pred zlorabami. Upravitelj objekta obračuna porabljeno energijo prek števca.

Za skupne parkirne prostore so predvideli rešitev, ki jo uporablja več vozil hkrati s sistemom za aktivacijo in obračun prek mobilne naprave. Uporabnik po priklopu vozila pokliče telefonsko številko za vklop polnjenja, ob tem se predstavi na strežniku, kar je osnova za obračun in delitev stroškov. Stroške je mogoče samodejno deliti glede na začetne stroške priključka, porabo energije, porabljen čas uporabe polnilnega prostora, rezervacijo in število polnjenj. Električni priključek je v tem primeru nov in postavljen s soglasjem etažnih lastnikov. Sistem omogoča tudi samodejno plačilo prek trajnikov.

Rešitev zagotavlja samodejno regulacijo časa in moči polnjenja glede na borzno ceno električne energije ali na proizvodnjo iz obnovljivih virov v okolju, kar zmanjšuje obremenjenost omrežja. Poseben priključek omogoča sklepanje pogodbe s ponudnikom električne energije, ki omogoča nižjo ceno električne energije v času, ko se običajno polnijo električna vozila.

Podjetje Implera so ustanovili lani, med lastnike je vstopil tudi Iskratel. Implerine rešitve so primerne tudi za nadgradnjo delujočih polnilnic.

E-avto proti dizelašu

Avtomobil na nafto porabi za kilometer vožnje povprečno 0,08 litra goriva oziroma 640 vatnih ur energije goriva in spusti približno 200 gramov ogljikovega dioksida. K temu je treba prišteti še kilovatno uro energije, porabljene za črpanje in prevoz nafte, delo rafinerije in drugo. Skupaj je potrebno za kilometer vožnje z avtom na nafto prek 1,5 kilovatne ure energije, izpusti ogljikovega dioksida pa znašajo 600 gramov.

Električni avto, polnjen na energijo iz slovenske vtičnice, izpusti na kilometer vožnje skupaj 50 gramov ogljikovega dioksida in porabi 150 vatnih ur električne energije, kar pomeni, da je desetkrat bolj učinkovit od naftnega, so zapisali v Implerini prijavi na razpis na energetske nagrade. Dodali so, da povprečen slovenski osebni avto prevozi na leto 14 tisoč kilometrov, kar pomeni, da porabi 21 megavatnih ur energije iz naftnih derivatov in izpusti 8,4 tone ogljikovega dioksida, to pa je enako kvadru dimenzij osem krat osem krat 64 metrov. Takšen prevoz povzroči dodatne zdravstvene stroške in stroške za okolje, so še zapisali v Impleri.



OK & EN
Odpadki
Odpadki Posneli smo tovornjak, ki je odložil odpadke, kamor jih ne bi smel 1

Lani smo opozorili na več kot 20 tisoč kubičnih metrov gradbenih odpadkov v ljubljanskem predmestju. Preverili smo, kako jih...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Tako je bilo ob največjem izpadu elektrike v Berlinu. Opozorilo za vso Evropo 14

V Berlinu je v torek ostalo brez električne energije okoli 32 tisoč gospodinjstev. Nemci ob tem ugotavljajo, kako so pripravljeni na...

OK & EN
Novice
Novice Energetika Ljubljana kupila plinski turbini od Grkov za 123 milijonov 3

Končali so pogajanja o nakupu dveh plinsko-parnih enot, ki bosta nadomestili premogovni enoti pri ogrevanju Ljubljane.

OK & EN
Novice
Novice Kdo je Simon Zajc, kandidat za okoljskega ministra 11

Vodenje ministrstva za okolje in prostor se obeta državnemu sekretarju Simonu Zajcu, ki ga na položaj predlaga SMC. Po mnenju prvaka...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Novšak: Regija potrebuje 1.200-megavatno jedrsko elektrarno 64

»V Sloveniji in na Hrvaškem skupaj primanjkuje električne energije za 1.200-megavatno jedrsko elektrarno,« je zatrdil generalni...

OK & EN
Novice
Novice Šesterica toži EU, ker spodbuja kurjenje lesa, kar povzroča več izpustov kot premog 4

Tožniki iz EU in ZDA dokazujejo, kakšno škodo povzroča Evropi in ZDA direktiva, ki šteje med obnovljive vire tudi lesno biomaso.

OK & EN
Nafta+Plin
Nafta+Plin Arso: Za hidravlično lomljenje na Petišovskem polju potrebna presoja vplivov na okolje 11

Agencija RS za okolje (Arso) je odločila, da bo za črpanje plina s hidravličnim lomljenjem na Petišovskem polju, ki mu nasprotujejo...