Ministrstvo ponovno išče interesente za interventni odvoz odpadne embalaže Ministrstvo ponovno išče interesente za interventni odvoz odpadne embalaže Ministrstvo za okolje in prostor je v začetku tedna objavilo nov javni razpis za prevzem in obdelavo odpadne embalaže in odpadnih nagrobnih sveč. Gre za odvoz na območjih, kjer v prvem javnem naročilu ni bilo zanimanja ponudnikov, ministrstvo pa je tokrat naročilo razbilo v manjše dele.
Podnebne spremembe so za posel veliko slabše kot katerikoli predpis Podnebne spremembe so za posel veliko slabše kot katerikoli predpis Ali podnebni ukrepi zmanjšujejo konkurenčnost evropskih podjetij, smo med drugim vprašali Gabrielle Walker, mednarodno strokovnjakinjo za trajnostno poslovanje.
V obratu z odpadki v Lenartu spet zagorelo V obratu z odpadki v Lenartu spet zagorelo V sortirnici odpadkov podjetja Salomon v Lenartu je danes nekaj pred 18. uro spet zagorelo. Gasilska intervencija poteka, so sporočili mariborski policisti.
Končan prvi remont črpalne hidroelektrarne Avče Končan prvi remont črpalne hidroelektrarne Avče V Soških elektrarnah Nova Gorica so po osmih letih obratovanja končali prvi remont agregata črpalne hidroelektrarne Avče. Končali so ga pred načrtovanim rokom.
Ob dnevu Zemlje: slovenski odpadki spet gorijo, interventni zakon pa ne deluje Ob dnevu Zemlje: slovenski odpadki spet gorijo, interventni zakon pa ne deluje V sortirnici odpadkov podjetja Salomon v Lenartu je ta teden gorelo dvakrat. Požara opozarjata, da se lahko ponovi leto 2017. Tudi zato, ker se kopiči nepobrana embalaža.

(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna...   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj
 
Čas branja: 3 min
03.04.2018  01:30  Dopolnjeno: 03.04.2018 21:48
V mariborskem podjetju Implera so pripravili celovito rešitev za prebivalce večstanovanjskih stavb za polnjenje električnih vozil.
(video) Tako lahko polnijo e-avte prebivalci blokov
Implerino polnilno mesto v stanovanjskem bloku v Mariboru

Obveščaj me o novih člankih:  
Akademija Finance   dodaj
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
Implera dodaj
Iskratel dodaj

V večstanovanjskih stavbah živi več kot 30 odstotkov prebivalcev Slovenije in imajo otežen dostop do električne energije za polnjenje vozil. Ne samo avtov, tudi skuterjev, štirikolesnikov, invalidskih vozičkov in drugih, so v Impleri med drugim zapisali v prijavi na razpis za energetske nagrade.

Izzivi e-polnjenja v blokih

Polnjenje električnih vozil v večstanovanjskih stavbah je izziv zaradi različnih ovir. Stanovalci največkrat nimajo možnosti, da bi pripeljali električno energijo iz svojega stanovanja do parkirnega prostora, uporaba skupne elektrike je vprašljiva tudi zaradi moči in pravilnega obračuna stroškov. Poleg tega zaradi protipožarnih pravilnikov vtičnica za električno energijo na javnem kraju ne sme biti pod napetostjo.

V Impleri so pripravili projekt, ki celovito rešuje težave električnih vozil za prebivalce večstanovanjskih stavb. Projekt vključuje tehnično rešitev, pridobitev novega priključka električne energije, ureditev odnosov z etažnimi lastniki ter obračun in delitev stroškov med uporabniki.

Rešitev tudi za skupne parkirne prostore

Rešitev je uporabna v različnih primerih. Preprosta različica je primerna za imetnike lastniških parkirnih prostorov v garaži ali na prostem in stane nekaj sto evrov. Imetnik jo aktivira s ključem in je zaščitena pred zlorabami. Upravitelj objekta obračuna porabljeno energijo prek števca.

Za skupne parkirne prostore so predvideli rešitev, ki jo uporablja več vozil hkrati s sistemom za aktivacijo in obračun prek mobilne naprave. Uporabnik po priklopu vozila pokliče telefonsko številko za vklop polnjenja, ob tem se predstavi na strežniku, kar je osnova za obračun in delitev stroškov. Stroške je mogoče samodejno deliti glede na začetne stroške priključka, porabo energije, porabljen čas uporabe polnilnega prostora, rezervacijo in število polnjenj. Električni priključek je v tem primeru nov in postavljen s soglasjem etažnih lastnikov. Sistem omogoča tudi samodejno plačilo prek trajnikov.

Rešitev zagotavlja samodejno regulacijo časa in moči polnjenja glede na borzno ceno električne energije ali na proizvodnjo iz obnovljivih virov v okolju, kar zmanjšuje obremenjenost omrežja. Poseben priključek omogoča sklepanje pogodbe s ponudnikom električne energije, ki omogoča nižjo ceno električne energije v času, ko se običajno polnijo električna vozila.

Podjetje Implera so ustanovili lani, med lastnike je vstopil tudi Iskratel. Implerine rešitve so primerne tudi za nadgradnjo delujočih polnilnic.

E-avto proti dizelašu

Avtomobil na nafto porabi za kilometer vožnje povprečno 0,08 litra goriva oziroma 640 vatnih ur energije goriva in spusti približno 200 gramov ogljikovega dioksida. K temu je treba prišteti še kilovatno uro energije, porabljene za črpanje in prevoz nafte, delo rafinerije in drugo. Skupaj je potrebno za kilometer vožnje z avtom na nafto prek 1,5 kilovatne ure energije, izpusti ogljikovega dioksida pa znašajo 600 gramov.

Električni avto, polnjen na energijo iz slovenske vtičnice, izpusti na kilometer vožnje skupaj 50 gramov ogljikovega dioksida in porabi 150 vatnih ur električne energije, kar pomeni, da je desetkrat bolj učinkovit od naftnega, so zapisali v Implerini prijavi na razpis na energetske nagrade. Dodali so, da povprečen slovenski osebni avto prevozi na leto 14 tisoč kilometrov, kar pomeni, da porabi 21 megavatnih ur energije iz naftnih derivatov in izpusti 8,4 tone ogljikovega dioksida, to pa je enako kvadru dimenzij osem krat osem krat 64 metrov. Takšen prevoz povzroči dodatne zdravstvene stroške in stroške za okolje, so še zapisali v Impleri.



OK & EN
Elektrika
Elektrika V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan 33

Trije nemški raziskovalci so objavili študijo, v kateri trdijo, da je ogljični odtis električnega avta v Nemčiji večji od dizelskega....

OK & EN
Elektrika
Elektrika GEN-I: to je sončna elektrarna, ki ni vključena v nobeno podporno shemo

GEN-I in Steklarna Hrastnik sta predstavila projekt za pridobivanje vodika in sončno elektrarno, ki bo projektu zagotovila elektriko.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Kdo sta Besek in Brankovič, ki sta pred nekaj dnevi prišla v HSE 3

Nadzorni svet HSE je včeraj na izredni seji za začasnega poslovnega direktorja imenoval Tomaža Beska, člana nadzornega sveta družbe,...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Projekt, ki bo v Lučah omogočil, da si bodo lahko vso elektriko proizvedli sami in iz obnovljivih virov 1

Petrol, Elektro Celje in ljubljanska fakulteta za elek­trotehniko postavljajo v Lučah v Zgornji Savinjski dolini prvo slovensko...

OK & EN
Novice
Novice V Ljubljani podpisana pogodba, težka krepko čez sto milijonov 3

V Energetiki Ljubljana so podpisali pogodbo za dobavo glavne tehnološke opreme za izgradnjo plinsko-parne enote.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Prihajajo spremembe pri prispevkih za samooskrbne elektrarne

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo je na okrogli mizi elektrodistribucije napovedal spremembe pri obremenitvah elektrarn za...

OK & EN
Elektrika
Elektrika V GEN-I bodo zaposlili sto novih sodelavcev »za zeleno revolucijo v Sloveniji«

Iz Skupine GEN-I so sporočili, da iščejo nove sodelavce s področja naravoslovnih, ekonomskih in humanističnih ved: »Z vrhunsko ekipo...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Stanovalci blokov, tu boste izvedeli, kako lahko postavite sončno elektrarno

Po novem lahko tudi stanovalci blokov postavijo sončno elektrarno za samooskrbo. To pa še ni vse, za ogrevanje sanitarne vode lahko...