(video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade (video) Zamenjava dizlov z e-vozili po načelu avto za avto v podjetju odpade Gospodarstvo čaka prehod iz fosilne v zeleno floto poslovnih vozil. Pošta Slovenije je med slovenskimi podjetji z največjim številom električnih vozil. Pri elektrifikaciji sodeluje tudi s podjetjem GEN-I. To pa ni edini primer takšnega sodelovanja.
Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Sodelujte na razpisu okoljskih nagrad Financ Podjetja, od mikro do največjih, ustanove, samostojne podjetnike, društva in tudi fizične osebe vabimo k prijavi na razpis okoljskih nagrad Časnika Finance in Eko sklada.
ELES predstavil koncept razvoja polnjenja e-avtov ELES predstavil koncept razvoja polnjenja e-avtov Uroš Salobir iz družbe ELES je predstavil koncept celostnega razvoja infrastrukture za množično polnjenje e-vozil. Imenovali so ga E8.
(video) Zakaj je pri polnjenju e-avtov strah energetikov odveč (video) Zakaj je pri polnjenju e-avtov strah energetikov odveč Prihajajo 350-kilovatne e-polnilnice, a je strah energetikov odveč. Številni bodo polnili avte tudi na železniških postajah. Kako so na omrežje priključili prvi shranjevalnik električne energije pri nas. Našteto in še marskija smo izvedeli na posvetu Časnika Finance o zeleni mobilnosti v slovenskih podjetjih.
Leben napovedal ukrepe za sanacijo požarišča v Zalogu Leben napovedal ukrepe za sanacijo požarišča v Zalogu Novi minister za okolje in prostor Jure Leben si je na svojem prvem terenskem obisku ogledal v lanskem požaru uničeno podružnico celjskega podjetja Ekosistemi v Zalogu pri Straži. Ker sanacija požarišča od konca preteklega leta stoji, območje zaloške podružnice pa je v zadnjem obdobju dobilo novega lastnika, je napovedal odločne ukrepe.

Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!

Čas branja: 1 min
21.05.2018  05:00
»Stroški in škode zaradi rabe fosilnih goriv znašajo v Sloveniji 1,1 milijarde evrov na leto, poslušamo pa velike pripombe zaradi 143 milijonov subvencij za obnovljive vire in kogeneracije,« je povedal Peter Novak iz Energotecha.
Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!
Foto: Aleš Beno

V svetu je bilo lani dodeljenih 5.300 milijard dolarjev subvencij za fosilna goriva, kaže podatek Mednarodnega denarnega sklada, je med drugim povedal Peter Novak v predavanju na konferenci Energetika in okolje. Nadaljeval je z domačimi podatki.

»Tudi v Sloveniji smo subvencionirali fosilna goriva: leta 2016 je bilo takšnih subvencij 124 milijonov evrov, največ za tovornjakarje.« Potem pa je navedel še veliko večji znesek: »Uradni podatek EU kaže, da znašajo stroški na račun zdravja in zaradi prezgodnje umrljivosti, ki jih povzročajo emisije zaradi rabe fosilnih goriv, 988 milijonov evrov na leto.«

»V Sloveniji je torej 1,1 milijarde evrov škode in stroškov zaradi uporabe fosilnih goriv. To so uradni podatki,« je nadaljeval Novak in dodal: »Hkrati pa slišimo velike pripombe, ker smo lani plačali 143,5 milijona evrov za subvencioniranje sončnih elektrarn, bioplinarn in kogeneracij.«

Novak je primerjal: »Uradno potrjeni stroški in subvencije oziroma škode zaradi uporabe fosilnih goriv so ena milijarda in 112 milijonov evrov, nazaj pa vrnemo 143 milijonov evrov. Tu ni potrebna posebna debata. Ministrstvo za infrastrukturo bo lahko te stvari uredilo v prihodnji vladi.«

»Uvajanje obnovljivih virov pomeni tudi revolucijo v socialnem in ekonomskem položaju posameznih držav. Današnji tokovi v svetovni trgovini, ki jih povzroča promet s fosilnimi gorivi, se bodo bistveno spremenili. In tudi socialna struktura družbe se bo menjala,« je napovedal Novak.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Ljubljana kot Los Angeles: ceste barvajo na belo 2

Včeraj položeni asfalt v središču Ljubljane so prebarvali na belo. V Los Angelesu tako znižujejo temperaturo zraka v mestu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika Padli trgovec z elektriko – deset let po zlomu Lehmana še ena zgodba o bankrotu

Eden najbogatejših Norvežanov, sicer trgovec s terminskimi pogodbami na elektriko, se je tako močno zašpekuliral, da je zatresel...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj je star clio dražji kot skoraj nov zoe, a ne za tiste s 600 evri plače 3

Ministrstvo za infrastrukturo odgovarja na bojazni nekaterih energetikov, ki so prepričani, da energetski koncept onemogoča gradnjo...

OK & EN
Odpadki
Odpadki Vrsta neprijetnih in manj znanih resnic o recikliranju odpadkov 2

Kolikšen delež odpadkov je v resnici mogoče reciklirati, kam gredo odpadki po odvozu z dvorišč komunalnih družb, zakaj je bil sežig...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Zakaj ob toplotnih črpalkah dodatni viri ogrevanja niso potrebni

Pred časom je veljalo, da toplotna črpalka pri nižjih temperaturah ni zadoščala in je bilo treba imeti dodatno ogrevanje. Komu naj...

OK & EN
Zakaj ni fotovoltaik na strehah stanovanjskih blokov 9

Dejan Paravan iz GEN-I je razložil, kakšne so izkušnje dve leti po uvedbi uredbe o samooskrbi.

OK & EN
Novice
Novice Kdo so državni sekretarji na okolju in infrastrukturi

Na prvi seji vlade so imenovali državne sekretarje; na okoljsko ministrstvo prihaja arhitekt Aleš Prijon, na infrastrukturno pa Bojan...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Nemški pogled: Zakaj je zastal razvoj slovenskega trga elektrike in kaj to prinaša 2

Na energetskem trgu se dogaja revolucija, ki pa ji s takšnim regulatornim okvirom, kot je slovenski, ne moremo slediti, meni Karl Kraus,...