Koliko odpadkov termično obdelajo v Salonitu in koliko bi jih še lahko Koliko odpadkov termično obdelajo v Salonitu in koliko bi jih še lahko V Salonitu Anhovo bodo letos uporabili 105 tisoč ton alternativnih goriv. Dovoljenje imajo za 109 tisoč ton. S prilagoditvijo naprav pa bi jih lahko porabili še enkrat toliko.
To je električni avto, ki so ga naredili dijaki To je električni avto, ki so ga naredili dijaki Dijaki treh srednjih šol so pod mentorstvom Inštituta Metron Andreja Pečjaka predelali klasičnega bencinskega smarta v električnega. Vozilo so predstavili na Srednji šoli tehniških strok Šiška.
2019: leto energetskih odločitev 2019: leto energetskih odločitev Leta 2019 bodo v energetiki verjetno sprejete vsaj nekatere od odločitev, ki so jih pristojni nekaj let odlagali.
10 odgovorov na ključna vprašanja o plinu v Petišovcih 10 odgovorov na ključna vprašanja o plinu v Petišovcih Tako kot v Prekmurju pridobivajo plin tudi na Hrvaškem in Madžarskem, pa niso zaznali nobenih negativnih vplivov, pravi Željko Vukelić, docent na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani.
Sežigalnica odpadkov pridobiva vse več podpore Sežigalnica odpadkov pridobiva vse več podpore Na odboru DZ za infrastrukturo so ob sprejemanju interventnega zakona o odpadkih govorili tudi o morebitni novi sežigalnici odpadkov.

Bratuškova bo zahtevala poročilo o stanju slovenskih mostov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
okolje   dodaj
logistika   dodaj
transport   dodaj
politika   dodaj
vlada   dodaj
 
Čas branja: 3 min
05.09.2018  15:40
Alenka Bratušek, kandidatka za ministrico za infrastrukturo, je v predstavitvi na odboru DZ za infrastrukturo med prioritetami ministrstva v prihodnjem mandatu izpostavila tretjo razvojno os, drugi tir med Divačo in Koprom ter dopolnitev energetskega koncepta.
avtor
Bratuškova bo zahtevala poročilo o stanju slovenskih mostov
Foto: Aleš Beno

Obveščaj me o novih člankih:  
okolje   dodaj
logistika   dodaj
transport   dodaj
politika   dodaj
vlada   dodaj

Bratuškova, ki je kandidatka za ministrico na predlog stranke SAB, je v današnji predstavitvi na odboru DZ za infrastrukturo, okolje in prostor izpostavila, da se je kriza, ki je Slovenijo v primežu držala dolgih pet let, pustila sledi tudi na infrastrukturi.

"V teh kriznih časih smo v infrastrukturo vlagali manj kot je bilo treba in manj kot bi si želeli," je pojasnila in dodala, da pa se je stanje od tedaj izboljšalo, saj so se sredstva znatno povečala. Skrbi jo sicer slaba realizacija predvidenih proračunskih sredstev.

Zavzela se je za nadaljevanje prenove in obnove slovenskih cest, pri čemer pa je izpostavila, da jih je večina v lasti lokalnih skupnosti oziroma občin. Sodelovanje med njimi in infrastrukturnim ministrstvom bo zato "absolutno potrebno". "Vsi imamo isti cilj, in to je boljša infrastruktura, ki bo tudi bolj varna," je dodala.

V luči dogodka v Genovi se je dotaknila se je tudi varnosti slovenskih mostov in viaduktov. Po njenih besedah je naloga ministrice, da zagotovi poročilo o stanju vseh teh projektov, ki bodo podprti z meritvami. "Da se v Sloveniji ne more zgoditi nekaj takega kot v Italiji," je dodala.

Največ pozornosti s cestnega področja je namenila tretji razvojni osi, "ki jo ljudje na tem območju nujno potrebujejo". Gradnja odseka med Slovenj Gradcem in Velenjem bi se morala začeti prihodnje leto, kar predvideva protokol, ki ga je podpisal odhajajoči minister Peter Gašperšič. "Verjamem, da je preveril vse možnosti," je dejala.

V okviru Darsa trenutno teče še en večji projekt, in sicer predor Karavanke. Kot je spomnila, trenutno teče revizija postopka javnega naročanja. "Upam, da se postopek čim prej konča in se gradnja čim prej začne," je dejala. Kot je pojasnila, šestletni načrt vlaganj, ki ga je pripravilo ministrstvo, predvideva, da bo gradnja končana do 2024, "in zaenkrat nimamo razlogov, da temu ne bi verjeli".

Glede železniške infrastrukture je Bratuškova izpostavila, da se ne smemo osredotočati samo na 27 kilometrov dolgo progo med Divačo in Koprom, čeprav gre "seveda za pomembno in prioritetno investicijo". "Mislim, da še nikoli nismo bili tako blizu začetka gradnje, kot smo danes," je dejala.

Vlada Mira Cerarja je projekt zastavila na način, da ga bo vodilo projektno podjetje 2TDK, s katerim se Bratuškova strinja. Pojasnila je, da bi se verjetno projekt dalo izpeljati drugače, a je z vidika vpliva na javne finance za državo bolj ugodno, da se investicijo pelje preko podjetja namesto direktno preko proračuna.

V zvezi z drugim tirom Bratuškovo veseli, da so v koalicijskih pogovorih dobili zagotovila, da sodelovanje zaledne države ni pogoj za črpanje evropskih sredstev. V koalicijski pogodbi so sicer partnerji predvideli, da se pogovori z njimi nadaljujejo, a bodo na koncu izbrali pot, ki bo za Slovenijo najbolj ugodna. "Mislim, da bi država drugi tir lahko zgradila sama," je poudarila.

Slovenija je po besedah Bratuškove tudi pripravljena zagotoviti 200 milijonov evrov, ki bi jih v skladu s finančno konstrukcijo drugega tira prispevala zaledna država.

S področja energetike se je Bratuškova dotaknila energetskega koncepta, ki je v javni obravnavi, in energetskega zakona, ki je bil sprejet prav v času njene vlade. "Smo pred izzivom nacionalne politike in bomo morali kratkoročno sprejeti pomembne odločitve. Dobra novica je, da je obstoječe stanje energetike dobro in daje priložnosti za pozitivno zgodbo," je dejala.

Energetski koncept v javni obravnavi po njeni oceni ni odgovoril na ključne izzive, ki državo čakajo v prihodnjih letih, "zato ga bomo v sodelovanju s stroko absolutno dopolnili". "Predvsem želim, da se določijo srednjeročni in dolgoročni cilji energetske politike v Sloveniji," je poudarila, med katerimi je izpostavila čim večjo samooskrbo z obnovljivimi viri energije.

Energetski zakon pa po njeni oceni potrebuje dopolnitve in spremembe. Med drugim bi sama v zakon vnesla spremembo, ki bo omogočala skupinske energetske oskrbe, tako imenovane energetske zadruge. "Mislim, da je to absolutno potrebno in prav," je dejala.

Kar se tiče naložb na področju energetike pa se je zavzela za pospešitev postopkov v zvezi z gradnjo hidroelektrarn na srednji Savi, kjer bo po njenih besedah potrebnega veliko sodelovanja z okoljskim ministrstvom. Kandidat za vodenje slednjega je državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben, Bratuškova pa verjame, da bosta sodelovala dobro. "Zelo pozitivno, da bo človek, ki pozna probleme na eni strani, hitro in učinkovito reševal na drugi strani," je dejala.

Zavzela se je tudi za znižanje energetske revščine, o čemer se po njeni oceni premalo govori. Rešitev med drugim vidi v višjih plačah, manjši porabi in nižjih cenah energentov.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Elektrika
Elektrika Kdaj enotarifno merjenje elektrike? Kaj pa, če imate toplotno črpalko?

Praviloma velja, da se dvotarifno merjenje splača, če gospodinjstvo v času manjše tarife porabi približno 30 odstotkov električne...

OK & EN
Novice
Novice Od ljubljanskega referenta do top 10 na svetu 4

Širši javnosti povsem neznano slovensko podjetje Belektron že vrsto let uspešno deluje v eni od niš mednarodnega finančnega trga v...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Slovenski raziskovalci izdelali rekordno sončno celico 14

Tandemska sončna celica slovenskih avtorjev ima doslej najvišjo učinkovitost pretvorbe svetlobne energije v električno.

OK & EN
Odpadki
Odpadki Minister Leben, tale bo pa težka! Zdaj vam nasprotuje GZS. 1

Država bo težko uspela dokazati da so za neprevzete kupe embalaže odgovorne embalažne družbe, so zapisali na Gospodarski zbornici...

OK & EN
Novice
Novice Kateremu Slovencu je premoženje najbolj zraslo? Trgovcu z ogljikovim dioksidom!

Z letošnje lestvice 100 najbogatejših Slovencev revije Manager smo za portal Okolje & energija pobrskali za tistimi, ki so blizu...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Evropske elektro napovedi: konec januarja bo za Slovenijo težak 11

V evropskem združenju operaterjev prenosnega elektroenergetskega omrežja ENTSO-E so objavili napovedi električne proizvodnje za...

OK & EN
Novice
Novice Zveza potrošnikov: klasičnih peči na drva ne bo več mogoče kupiti 7

Na okoljskem ministrstvu so napovedali, da bodo poskrbeli, da neustreznih peči za centralno ogrevanje ne bo več na trgu.

OK & EN
Elektrika
Elektrika V Ljubljani kmalu še en ponudnik souporabe e-avtov, v Sloveniji kitajski e-avti 6

Podjetje Plan-net solar bo v kratkem ponudilo na trgu kitajske mini električne avte, za leto 2019 pa načrtujejo postavitev omrežja za...