Okolje & energija

S karbonskimi vlakni bi lahko shranjevali energijo v karoseriji avtomobila

Švedski znanstveniki so ugotovili, da lahko karbonska vlakna delujejo kot elektrode baterije in da lahko shranjujejo energijo. Tako bi lahko energijo shranjevali tudi v karoseriji avtomobilov ali letalih. Te ugotovitve bi lahko prispevale k bistvenemu zmanjšanju teže letal in vozil prihodnosti, kar je ključen izziv pri elektrifikaciji.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024
Okolje & energija
Energetika
Okolje & energijaOkolje in energija Pozor, do 15. marca so odprte prijave za razpis za energetske nagrade 2024 3

Nagrade bomo delili na Dnevih energetikov, ki bodo letos 16. in 17. aprila v Portorožu; vabljeni k prijavam!

FINANCE
Okolje & energija
Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023
Okolje & energija
Okoljsko srečanje
Okolje & energijaNataša Koražija Spoznajte zmagovalce razpisa za okoljske nagrade 2023

Izbirali smo med 23 prijavljenimi, podelili smo 3 glavne nagrade in 6 priznanj v kategorijah: okolju prijazen izdelek, postopek in okolju prijazno podjetje.

FINANCE
Okolje & energija
To so letošnji kandidati za okoljske nagrade
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To so letošnji kandidati za okoljske nagrade

V četrtek, 16. novembra, podeljujemo priznanja do okolja najbolj prijaznim podjetjem, izdelkom, storitvam in postopkom

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

Avtor
avtor
22.10.2018 17:20
Dopolnjeno: 22.10.2018 17:26
Čas branja: 1 min

Potniška letala bi morala biti namreč precej lažja, kot so danes, če bi jih želeli poganjati na elektriko. Zmanjšanje teže pa je pomembno tudi za povečanje razdalje, ki jo lahko električni avtomobil prevozi z enim polnjenjem baterije.

"Karoserija avtomobila potem ne bo zgolj nosilni element, ampak bo delovala tudi kot baterija. Karbonska vlakna bi lahko uporabili tudi za druge namene, na primer rekuperacijo kinetične energije, senzorje ter prevodnike energije in podatkov. Če bi bile vse te funkcije del avtomobila ali letala, bi lahko težo zmanjšali za do 50 odstotkov," je povedal vodja raziskovalcev z univerze za tehnologijo v švedskem Göteborgu Leif Asp.

Raziskovalci so ugotavljali, kako mikrostruktura karbonskih vlaken vpliva na njihove elektrokemijske lastnosti, torej kako vlakna delujejo kot elektrode v litij-ionski bateriji. Proučevali so različne vrste komercialno dostopnih karbonskih vlaken, piše na spletni strani univerze.

Ugotovili so, da imajo vlakna z majhnimi in slabo orientiranimi kristali dobre elektrokemijske lastnosti, a so manj toga. Karbonska vlakna z velikimi in dobro orientiranimi kristali so bolj toga, vendar pa njihove elektrokemijske lastnostni ne zadoščajo za uporabo v strukturnih baterijah. Prva vlakna so nekoliko bolj toga od jekla, druga pa dvakrat bolj.

Kot je pojasnil Asp, zdaj vedo, kako je treba izdelovati multifunkcionalna karbonska vlakna, da bo njihova zmogljivost shranjevanja energije visoka, hkrati pa bodo tudi dovolj toga. Pri proizvajalcih vlaken je še nekaj prostora za povečanje njihove uporabnosti, saj so trenutno usmerjeni v proizvodnjo vlaken, katerih togost je prilagojena uporabi v letalstvu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
Okolje & energija
To je baterija, ki jo je mogoče napolniti v petih minutah in izdelati v redni proizvodnji
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar To je baterija, ki jo je mogoče napolniti v petih minutah in izdelati v redni proizvodnji

Baterije, primerne za električne avte, je bilo doslej mogoče napolniti v petih minutah le v laboratorijskih izvedbah. Izraelci pa so razvili baterijo, ki jo je mogoče izdelati na proizvodni liniji. Tehnologijo je razložil Robert Dominko s Kemijskega inštituta.

FINANCE
Okolje & energija
Distributerji elektrike so ocenili porabo do leta 2030
FINANCE
Avto
Madžari bodo dobili največjo tovarno baterij v Evropi
Avto
AvtoUroš Božin Madžari bodo dobili največjo tovarno baterij v Evropi 5

V slovenski soseščini nastaja celovita industrija proizvodnje baterij za električne avtomobile.

FINANCE
Avto
Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem
Avto
AvtoUroš Božin Primerjava električnih avtov: najdlje s teslo, najbolj varčno pa s hyundaijem 4

V primerjavi več kot 20 električnih avtomobilov na ADAC ugotavljajo, da velikost baterije ni vse. Vendar tudi poraba energije ne pove celotne zgodbe.

FINANCE
PMM
Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji 32

Volkswagnov slovenski distributer je začel predprodajo drugega električnega avtomobila iz družine ID – ID.4. Prvi avtomobili bodo pri nas aprila, od jutri na ogled v ljubljanski Aleji, cene od dobrih 33 tisočakov.

FINANCE
Avto
Kako dolgo bodo zdržale baterije električnih avtomobilov? To kažejo garancije
Avto
AvtoUroš Božin Kako dolgo bodo zdržale baterije električnih avtomobilov? To kažejo garancije 12

Kako dolgo bo zdržala baterija, kolikšen bo doseg čez čas in kakšne so garancije? Nemški ADAC je raziskal, kaj avtomobilski proizvajalci obljubljajo, kakšne so garancije pri baterijah in katera pravila morate upoštevati, da garancije ne izgubite.

FINANCE
Avto
Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe
Avto
AvtoMiloš Milač Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe 9

December je bil za trgovce novih avtomobilov tretji najslabši mesec prejšnjega leta, če štejemo le upad glede na isti mesec predlanskim. Zmanjšanje prodaje je bilo kar 47,6-odstotno, registriranih je bilo le 2.348 avtomobilov.