Okolje & energija

Pristanišča Rotterdam, Hamburg, Koper skupaj nad ladijski hrup

Pristanišča z več celin, med njimi Luka Koper, so ustanovila projekt Neptunes, v okviru katerega iščejo rešitve za zmanjševanje ladijskega hrupa.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

25.10.2018 23:00
Čas branja: 3 min
Pristanišča Rotterdam, Hamburg, Koper skupaj nad ladijski hrup
Koprsko pristanišče je z dveh strani obdano s prebivalstvom, v zaledju z Naturo 2000, navzven pa z občutljivim morskim ekosistemom.

Oktobra lani so predstavniki nizozemskega pristanišča Havenbedrijf Rotterdam oblikovali pobudo za ustanovitev projekta, pri katerem bi se povezala pristanišča, ki ležijo v neposredni bližini mestnih jeder. Pristanišča bi reševala težave s hrupom.

Sodelujejo pristanišča iz Kanade, Avstralije in EU

Pobudi se je pridružilo 11 pristanišč, poleg Luke Koper še pristanišča v Amsterdamu, Hamburgu, švedskih mestih Stockholm in Göteborg, finskem mestu Turku, irskem Corku, španski Valencii, kanadskem Vancouvru, avstralskem Newcastlu in pristanišče Copenhagen Malmö Port. Pogodbo o sodelovanju so podpisali junija letos.

Projekt so imenovali Neptunes, kar pomeni Noise exploration program to understand noise emitted by seagoing ships. Pristanišča namreč pestijo podobne težave: zakonodaja v EU in drugod ne ureja ladijskega hrupa, v svetu pa ni enotnih meril in enotnega pristopa pri reševanju takšnih težav. Poleg tega pristaniške uprave ne morejo izbrati, katera ladja lahko pripluje v pristanišče.

Za manj hrupne ladje nižje pristaniške pristojbine

Med glavnimi cilji projekta so prenos znanja, tehnologije in dobrih praks. Sodelujoči bodo oblikovali postopke merjenja ladijskega hrupa in pripravili lestvico, po kateri bi manj hrupne ladje plačevale nižje pristaniške prostojbine. Pripravili bodo poročilo o obsegu in vzrokih zvočnega onesnaževanja z ladij in mu dodali poročilo o že izvedenih ukrepih in izkušnjah. Pripravili bodo tudi pregled predpisov in politik, povezanih z ladijskim hrupom. Izdelali bodo vodnik najboljših praks za zmanjšanje hrupa ladij. Rezultate projekta bodo predstavili javnosti in zakonodajalcem.

Eden od ciljev projekta je tudi oblikovanje oziroma spreminjanje zakonodaje, povezane s hrupom ladij. Spremembo oziroma uvedbo zakonodaje ni ena sama država ali eno pristanišče, rešitev je v povezovanju, so zapisali v Luki Koper v prijavi na razpis okoljskih nagrad Financ in Eko sklada.

Hrup povzroča poslovno škodo

Članstvo v projektu Neptunes stane 30 tisoč evrov na leto, kar pa je zanemarljivo v primerjavi z želenimi koristmi, so zapisali v Luki Koper. Preseganje hrupa lahko povzroči veliko gospodarsko škodo, pristanišče lahko med drugim udarijo denarne kazni zaradi neskladnosti z zakonodajo ali pa ima manjše prihodke zaradi omejevanja delovnega časa.

V koprskem pristanišču tudi ugotavljajo, da daje vse več njihovih strank poudarek na varovanje okolja, to pričakujejo tudi od svojih poslovnih partnerjev. »Trajnostni razvoj dviga vrednost naši osnovni dejavnosti,« ugotavljajo.

Nevarne nizke frekvence

V Luki Koper redno merijo hrup, rezultate pa objavljajo na portalu zivetispristaniscem.si. Zakonodaja ne obravnava hrupa, ki ga povzročajo nizke frekvence, ljudje pa ga zaznamo kot vibracije. V Luki Koper so med drugim ugotavljali, katere ladje so glede takšnega hrupa najbolj problematične.

Lani so v Luki Koper sprejeli okoljsko strategijo do leta 2030 in v njej opredelili »največje izzive in priložnosti Luke Koper kot zelenega pristanišča«. Eden največjih okoljskih izzivov je hrup, ki se širi proti staremu mestnemu jedru, zaradi gneče v pristanišču pa privezujejo ladje na razpoložljiva mesta tudi bližje mestnemu jedru. Zmanjšanje hrupa bo tudi ugodno vplivalo na delovne razmere zaposlenih in varnost pri delu.

»Razvoj pristanišča in vse večji pretovor nam nalagata še večjo skrb za okolje in prostor, pri tem pa vzpostavljamo ravnotežje med okoljskimi in socialnimi vidiki in ekonomskimi zahtevami,« so med drugim zapisali v Luki Koper v prijavi na razpis okoljskih nagrad v kategoriji mednarodno okoljsko parnerstvo.

Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Transport in logistika
V Luki Koper pripravljajo sistem spodbud za privabljanje čistejših ladij
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija V Luki Koper pripravljajo sistem spodbud za privabljanje čistejših ladij

Ladje v Luki Koper prispevajo približno polovico vseh izpustov toplogrednih plinov celotnega pristanišča; za čistejše ladje bodo ladjarji plačevali nižje pristojbine

FINANCE
Transport in logistika
Kako je Luka Koper postala največje pristanišče za avte v Sredozemlju in kaj to pove o avtomobilskem trgu
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kako je Luka Koper postala največje pristanišče za avte v Sredozemlju in kaj to pove o avtomobilskem trgu

Prodaja avtomobilov v Evropi je lani upadla za petino, kako se preusmerja pretovor in kakšen vpliv ima Turčija na Koper

FINANCE
Transport in logistika
Luka Koper je kljub koronakrizi še vedno številka ena pri pretovoru zabojnikov na Jadranu
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Luka Koper je kljub koronakrizi še vedno številka ena pri pretovoru zabojnikov na Jadranu 2

Skupni pretovor v Luki Koper je lani upadel za priblilžno 14 odstotkov, pri zabojnikih pa so uspeli ohraniti podobne številke kot v letu 2019

FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?
OGLAS
Finance
Finance PR Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu? (OGLAS)

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še posebej za tista podjetja z visoko porabo energije.

FINANCE
Transport in logistika
(TOP 101) Luka Koper: okrepljene naložbe dodatno podžigajo politične apetite
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (TOP 101) Luka Koper: okrepljene naložbe dodatno podžigajo politične apetite

Lani so investirali 68 milijonov, kar je precej več kot doslej. Letos načrtujejo 75 milijonov. Na skupščini 29. junija bo Janševa vlada zavladala v nadzornem svetu.

FINANCE
Transport in logistika
Luka Koper: pri kontejnerjih gre navzgor,  pri kerozinu sesutje. Kako je pod črto in kaj so tveganja
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Luka Koper: pri kontejnerjih gre navzgor, pri kerozinu sesutje. Kako je pod črto in kaj so tveganja

V Luki Koper so v prvih treh mesecih upadli pri skupnem pretovoru, ob tem pa zrasli pri čistih prihodkih in presegli načrte pri dobičku; na junijski skupščini novi nadzorniki

FINANCE
Luka Koper lani z upadom prihodkov in dobička; predlagana dividenda en evro na delnico
Finance
Aleš Perčič Luka Koper lani z upadom prihodkov in dobička; predlagana dividenda en evro na delnico 7

Pretovor je upadel za 14 odstotkov; letos je pričakovana petodstotna rast čistih prihodkov in pretovora

FINANCE
Okolje & energija
Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost?
OGLAS
Okolje & energija
Okolje & energijaFinance PR Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost? (OGLAS)

Z novim obračunom omrežnine, ki začne veljati julija 2024, se odpirajo možnosti za znatne prihranke s pametnimi prilagoditvami in učinkovitejšo rabo energije. Preverite, kako lahko izkoristite ta prehod.