Okolje & energija

A. Pečjak: Zakaj smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih

Z zornega kota požarne varnosti so električni avti varnejši od klasičnih. Med drugim tudi zato, ker baterija gori počasi in imamo čas za umik, je povedal Andrej Pečjak z Inštituta Metron.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

12.12.2018 23:00
Dopolnjeno: 13.12.2018 00:05
Čas branja: 3 min
A. Pečjak: Zakaj smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih
Inovator Andrej Pečjak je govoril dijakom Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad, kjer so predstavili e-polnilnico, ki so jo pod Pečjakovim mentorstvom naredili dijaki v okviru projekta okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green. Foto: Borut Hočevar

Kakšna je varnost baterij v električnih avtih? Koliko e-avtov zgori? Tako se je med drugim vprašal pionir slovenske elektromobilnosti Andrej Pečjak med nagovorom dijakom Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad.

Nadaljeval je s primerom. Če bi primerjali število električnih in klasičnih avtov v Nemčiji in bi se električni vžigali tako pogosto kot klasični, bi moralo na leto zgoreti 30 električnih avtov. Dejansko pa zgorita dva ali trije. »To pomeni, da je električno vozilo desetkrat manj vnetljivo od bencinskega ali dizla.«

Zakaj pogosto beremo o požarih v električnih avtih? »Če v Sloveniji zgori bencinski ali dizelski avto, bo o tem pisalo samo v dveh primerih: če je zaradi požara zaprt predor ali pa, če je pogorela tudi hiša,« je odgovoril Pečjak.

»Če pa zgori tesla v Avstraliji, o tem pišejo vsi mediji tega sveta. Zaradi medijev dobimo občutek, da električni avti pogosto gorijo, a to ni res. Statistike kažejo povsem drugačne številke.«

A to še ni vse: »Pišejo tudi, da je ogenj v električnem avtu je vedno znova vzniknil. Niso ga mogli pogasiti, gorel je deset ur.«

Kaj pa je hujše, je vprašal Pečjak: baterija, ki gori deset ur, ali deset litrov bencina, ki zagori v trenutku? »V katerem primeru imate večje možnosti za rešitev?«

»Ogenj se pri fosilnih gorivih hitro širi, pri bencinu s hitrostjo 300 metrov na sekundo, pri dizlu sicer počasneje, a ognju ne moremo uiti. Baterija pa gori počasi in pred takim ognjem lahko zbežimo.«

Baterija gori počasi, kar je pozitivno za varnost. »Mediji pa pišejo, da je to problem. Težava je v medijih,« je povedal Pečjak.

Naštel je še vrsto redkeje omenjenih informacij o električnih avtih. Nekatere naštevamo.

● Baterije zdržijo od polovice do celotne življenjske dobe avta.

● Hladilni sistem e-avta vsebuje pol manj hladilne tekočine kot pri bencinarju ali dizlu.

● V klimatski napravi e-avta je skoraj pol manj plina, kompresor je bistveno šibkejši kot pri klasičnem. Zakaj? Električni avto je na soncu manj vroč od klasičnega. Segrevajo ga namreč samo sončni žarki in zunanja toplota. Motor oddaja zanemarljivo malo toplote. Bencinski ali dizelski avto pa segreva tudi motor, od katerega se širi več deset kilovatov tudi v karoserijo. Poleg tega sta med sedeži tudi katalizator in izpušni sistem. Katalizator se segreje na od 500 do 600 stopinj, vročina pa segreva avto. Vozilo se najbolj segreje poleti, pa tudi ko stoji ali vozi počasi, ker ni piša in vsa vročina prehaja v vozilo.

● Če bomo baterije električnih avtomobilov tudi praznili, bodo baterije lahko zalogovniki energije. Milijon avtomobilov bi lahko prenašalo deset gigavatnih ur energije, kar je poraba vse Slovenije v dveh urah, je med drugim povedal Pečjak.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
PMM
Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih 9

Volkswagen je pri prodaji e-avtov na Norveškem lani prehitel Teslo, skupaj s hibridi je bil delež elektrificiranih avtov med vsemi na novo registriranimi 83-odstoten.

FINANCE
Avto
Lani se je prodaja novih avtov v EU skrčila skoraj za četrtino
Avto
AvtoAlbina Kenda Lani se je prodaja novih avtov v EU skrčila skoraj za četrtino

Tu so štirje poudarki o razmerah na avtomobilskem trgu v EU v letu 2020

FINANCE
Okolje & energija
Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost?
OGLAS
Okolje & energija
Okolje & energijaFinance PR Novi obračun omrežnine za podjetja: izziv ali priložnost? (OGLAS)

Z novim obračunom omrežnine, ki začne veljati julija 2024, se odpirajo možnosti za znatne prihranke s pametnimi prilagoditvami in učinkovitejšo rabo energije. Preverite, kako lahko izkoristite ta prehod.

FINANCE
PMM
Za vsak e-avto 1.100 dolarjev vložka v elektroomrežje
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Za vsak e-avto 1.100 dolarjev vložka v elektroomrežje

Zakaj električni avti ne prihajajo dovolj hitro, so se vprašali v analitski hiši Boston Consulting Group in ponudili nekaj odgovorov.

FINANCE
Avto
Visoko rast prodaje in ponudbe električnih avtov bo spremljalo tudi dražje polnjenje
Avto
AvtoMiloš Milač Visoko rast prodaje in ponudbe električnih avtov bo spremljalo tudi dražje polnjenje

Elektrifikacija gre naprej s svetlobno hitrostjo. V tem tednu poročamo o kar 30-odstotni rasti prodaje baterijskih vozil, lani jih je bilo v svetu prodanih že prek tri milijone. Na Madžarskem bo zrasla največja evropska tovarna baterij v Evropi, Audi razkriva novi prelestni štirivratni kupe e-tron GT - seveda je popolnoma električen. Delno elektrificirana sta tudi jeepa renegade in compass, v preteklem tednu sta zapeljala na naš trg. Petrol pa bo prihodnji teden podražil polnjenje na hitrih polnilnicah ter ukinil brezplačno polnjenje na počasnih. V pismu še zgodba o Frenku Tavčarju, avtomobilskemu menedžerju, ki mu pri nas skoraj ni para. Test clia na avtoplin in hibridne toyote yaris, drugi del nasvetov za uvoz rabljenega avta iz tujine in še nekaj poslovnih novic.

FINANCE
Avto
Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih

Škoda octavia je slovenski avto leta 2021, premagala je volkswagna golfa, peugeota 2008, hyundaia tucsona in renaulta capturja.

FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje
OGLAS
Finance
Finance PR Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje (OGLAS)

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo