Letos na Dnevih energetikov: kaj prinaša razogljičenje vašemu podjetju Letos na Dnevih energetikov: kaj prinaša razogljičenje vašemu podjetju V nobenem resnem energetskem podjetju ne mislijo, da bo energetski sistem leta 2030 tak, kot je danes, pravi Gabrielle Walker, ki bo glavna govornica na konferenci Dnevi energetikov aprila letos.
(pred Davosom) Kaj najbolj skrbi svetovno elito? Ne boste verjeli. Podnebne spremembe. (pred Davosom) Kaj najbolj skrbi svetovno elito? Ne boste verjeli. Podnebne spremembe. Organizatorji svetovnega ekonomskega foruma WEF so izdali tradicionalno poročilo o globalnih tveganjih. Vrsta uglednih ameriških finančnikov in nobelovcev pa je pozvala k uvedbi ogljičnega davka.
Kemis bi do konca meseca znova zagnal proizvodnjo v polnem obsegu Kemis bi do konca meseca znova zagnal proizvodnjo v polnem obsegu Vrhniški predelovalec odpadkov Kemis namerava še pred koncem meseca znova zagnati proizvodnjo v polnem obsegu. Predstavniki Kemisa so o tem na sestanku obvestili novega župana Daniela Cukjatija, a tako občina kot prebivalci delovanju Kemisa še naprej nasprotujejo, je te dni poročalo več medijev.
Kjer bodo ljubljanski zapori, je zdaj divje odlagališče odpadkov Kjer bodo ljubljanski zapori, je zdaj divje odlagališče odpadkov Poslikali smo nekaj na črno odvrženih odpadkov na vzhodnem robu Ljubljane.
Norvežani bodo gradili skladišče ogljikovega dioksida pod morskim dnom Norvežani bodo gradili skladišče ogljikovega dioksida pod morskim dnom Norveška energetska družba Equinor, nekdanji Statoil, je dobila licenco norveškega ministrstva za nafto za izgradnjo skladišča ogljikovega dioksida pod morskim dnom.

A. Pečjak: Zakaj smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
promet   dodaj
Andrej Pečjak dodaj
Tony Mlakar dodaj
 
Čas branja: 3 min
12.12.2018  23:00  Dopolnjeno: 13.12.2018 00:05
Z zornega kota požarne varnosti so električni avti varnejši od klasičnih. Med drugim tudi zato, ker baterija gori počasi in imamo čas za umik, je povedal Andrej Pečjak z Inštituta Metron.
A. Pečjak: Zakaj smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih
Inovator Andrej Pečjak je govoril dijakom Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad, kjer so predstavili e-polnilnico, ki so jo pod Pečjakovim mentorstvom naredili dijaki v okviru projekta okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green.
Foto: Borut Hočevar

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
elektrika   dodaj
promet   dodaj
Andrej Pečjak dodaj
Tony Mlakar dodaj

Kakšna je varnost baterij v električnih avtih? Koliko e-avtov zgori? Tako se je med drugim vprašal pionir slovenske elektromobilnosti Andrej Pečjak med nagovorom dijakom Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad.

Nadaljeval je s primerom. Če bi primerjali število električnih in klasičnih avtov v Nemčiji in bi se električni vžigali tako pogosto kot klasični, bi moralo na leto zgoreti 30 električnih avtov. Dejansko pa zgorita dva ali trije. »To pomeni, da je električno vozilo desetkrat manj vnetljivo od bencinskega ali dizla.«

Zakaj pogosto beremo o požarih v električnih avtih? »Če v Sloveniji zgori bencinski ali dizelski avto, bo o tem pisalo samo v dveh primerih: če je zaradi požara zaprt predor ali pa, če je pogorela tudi hiša,« je odgovoril Pečjak.

»Če pa zgori tesla v Avstraliji, o tem pišejo vsi mediji tega sveta. Zaradi medijev dobimo občutek, da električni avti pogosto gorijo, a to ni res. Statistike kažejo povsem drugačne številke.«

A to še ni vse: »Pišejo tudi, da je ogenj v električnem avtu je vedno znova vzniknil. Niso ga mogli pogasiti, gorel je deset ur.«

Kaj pa je hujše, je vprašal Pečjak: baterija, ki gori deset ur, ali deset litrov bencina, ki zagori v trenutku? »V katerem primeru imate večje možnosti za rešitev?«

»Ogenj se pri fosilnih gorivih hitro širi, pri bencinu s hitrostjo 300 metrov na sekundo, pri dizlu sicer počasneje, a ognju ne moremo uiti. Baterija pa gori počasi in pred takim ognjem lahko zbežimo.«

Baterija gori počasi, kar je pozitivno za varnost. »Mediji pa pišejo, da je to problem. Težava je v medijih,« je povedal Pečjak.

Naštel je še vrsto redkeje omenjenih informacij o električnih avtih. Nekatere naštevamo.

● Baterije zdržijo od polovice do celotne življenjske dobe avta.

● Hladilni sistem e-avta vsebuje pol manj hladilne tekočine kot pri bencinarju ali dizlu.

● V klimatski napravi e-avta je skoraj pol manj plina, kompresor je bistveno šibkejši kot pri klasičnem. Zakaj? Električni avto je na soncu manj vroč od klasičnega. Segrevajo ga namreč samo sončni žarki in zunanja toplota. Motor oddaja zanemarljivo malo toplote. Bencinski ali dizelski avto pa segreva tudi motor, od katerega se širi več deset kilovatov tudi v karoserijo. Poleg tega sta med sedeži tudi katalizator in izpušni sistem. Katalizator se segreje na od 500 do 600 stopinj, vročina pa segreva avto. Vozilo se najbolj segreje poleti, pa tudi ko stoji ali vozi počasi, ker ni piša in vsa vročina prehaja v vozilo.

● Če bomo baterije električnih avtomobilov tudi praznili, bodo baterije lahko zalogovniki energije. Milijon avtomobilov bi lahko prenašalo deset gigavatnih ur energije, kar je poraba vse Slovenije v dveh urah, je med drugim povedal Pečjak.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice Koliko morate odšteti za po novem plačljive plastične vrečke 31

V Mercatorju in Sparu smo preverili, koliko stane plastična vrečka na samopostrežni blagajni in kako jo dobite.

OK & EN
Novice
Novice Božično darilo Magni: Arso ji je izdal okoljevarstveno dovoljenje 14

Agencija Republike Slovenije za okolje (Arso) je izdala okoljevarstveno dovoljenje Magni Steyr za obratovanje naprave Magna Nukleus v...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Elektro Božiček 1: omrežnina za elektriko bo za gospodinjstva malce nižja

V tipičnem gospodinjstvu, ki porabi 3.500 kilovatnih ur električne energije na leto, bodo v letu 2019 plačali osem evrov manj omrežnine...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Honda: litij ionske baterije bi lahko zamenjali z fluorid ionskimi 51

Kalifornijski inštitut Caltech, Nasin laboratorij JPL in Honda so predstavili novo tehnologijo, ki je po zagotovilih avtorjev boljša od...

OK & EN
Novice
Novice Goodyear do gradbenega dovoljenja po novem zakonu v štirih mesecih 2

Goodyear Dunlop Sava Tires je po integralnem postopku prišel do gradbenega dovoljenja v štirih mesecih. To je prvo gradbeno dovoljenje...

OK & EN
Elektrika
Elektrika Elektro Božiček 2: tudi stanovalcem blokov samooskrbne fotovoltaike

Na ministrstvu za infrastrukturo so pripravili predlog Uredbe o samooskrbi z električno energijo iz obnovljivih virov in jo dali v javno...

OK & EN
Odpadki
Odpadki (video, foto) V Ljubljani je gora odpadkov, ki se kar nočejo pospraviti

Julija smo poročali o kupu, v katerem je bilo več kot 20 tisoč kubičnih metrov gradbenih odpadkov podjetja KPL. V podjetju so...

OK & EN
Novice
Novice Izbrali prvo slovensko inženirko leta

Nosilka naziva Inženirka leta 2018 je Dora Domajnko, magistrica elektrotehnike in razvojna inženirka v RLS merilna tehnika.