»Menimo, da lahko postanemo vodilno podjetje na področju izdelkov iz novih generacij plastike in da so naši produkti resnično produkti prihodnosti,« so nadaljevali v Plastiki Skaza v prijavi na razpis za do okolja prijazno podjetje. »Naše poslovanje je trajnostno naravnano, kar se kaže pri izbiri materiala, tehnologije in končnih izdelkov, ki so prijazni do narave in družbe.«
Soustvarjajo prehod v krožno gospodarstvo
Trajnostna naravnanost podjetja se kaže pri izbiri materiala, tehnologij in končnih izdelkov, ki so prijazni do narave in družbe: »Sami sebi vedno znova dvigamo standarde, vlagamo v raziskave in razvoj in skupaj z našimi deležniki pomagamo soustvarjati prehod v krožno gospodarstvo.« Cilj velenjskega podjetja je, da bodo vsi njihovi izdelki v celoti narejeni iz reciklatov, biorazgradljivih materialov ali bioosnovanih polimerov, pri katerih rastline porabijo več ogljikovega dioksida, kot ga ustvarijo v podjetju med proizvodnjo. Zdaj tako proizvedejo 85 odstotkov izdelkov.
Vsa elektrika iz obnovljivih virov
Porabo elektrike in nastajanje odpadkov spremljajo na mesečni ravni, rezultate pa ovrednoti posebej določena ekipa zaposlenih. Uporabljajo stoodstotno obnovljive vire električne energije. Toploto za ogrevanje prostorov pridobijo s sistemom rekuperacije iz proizvodnje. Pred nedavnim so naročili štiri naprave za merjenje porabe energije posameznih strojev, dolgoročno pa načrtujejo namestitev takšnih naprav na vseh strojih v proizvodnji.
Poraba vode niha zaradi tehnologij in opreme, ki potrebujejo hlajenje. V podjetju imajo zaprt sistem za tehnološko hladilno vodo, iz omrežja uporabljajo vodo le občasno ob morebitnih nepravilnostih. Poraba vode in obremenitev okolja sta zato manjši. Lani so porabili 711 kubičnih metrov vode manj kot leta 2017.
Izračunali so ogljični odtis na zaposlenega
Količino odpadkov so zmanjšali tudi s spremembami v poslovanju. Sprejemajo izključno e-račune, zmanjšali so število tiskalnikov, nujne dokumente tiskajo na reciklirani papir, zmanjšali so količino kartonske embalaže, želijo pa uvesti povsem brezpapirno poslovanje. Lani so oddali dobrih 15 ton manj odpadkov kot leta 2017. »Za vse odpadke, ki nastanejo v našem podjetju, natančno vemo, kje in kako končajo. Večina se jih predela,« zatrjujejo in dodajajo, da se dogovarjajo za še večji delež recikliranih odpadkov. S poostrenimi ukrepi so od marca letos zmanjšali količino odpadne plastike za 40 ton, odpadne plastične embalaže pa za deset ton.
Izračunali so ogljični odtis na zaposlenega, v kratkem pa bodo izdelali še izračun ogljičnega odtisa celotnega podjetja. Z izračuni bodo ugotovili, katere dejavnosti povzročajo največ izpustov toplogrednih plinov, in začeli izvajati ukrepe za njihovo zmanjšanje.
Vlagajo v razvoj
Ker želijo postavljati trende in vpeljevati dobre okoljske prakse, vlagajo velik delež prihodkov v raziskave in razvoj in sodelujejo s fakultetama za strojništvo v Mariboru in Ljubljani, s Fakulteto za tehnologijo polimerov, Inštitutom za celulozo in papir in drugimi raziskovalnimi ustanovami. Razvijamo nove, trajnostno naravnane materiale, postopke in izdelke. Med drugim so razvili transparentni recikliran polikarbonat za pohištveno in elektroindustrijo in napredni strojni vid, ki deluje po principu umetne inteligence. Z mariborsko fakulteto za strojništvo so se uvrstili v sklepni izbor nagrad taras 2019.
Okoljski razvoj pomaga pri trženju
Rezultati strategije, usmerjene v trajnostni razvoj, so jasni, zatrjujejo v Skazi in navajajo, da so leta 2018 prihodki podjetja dosegli približno 165 odstotkov vrednosti iz leta 2013, in sicer 39,7 milijona evrov. Število zaposlenih je s 180 leta 2012 zraslo na letošnjih 286.
Finančna korist trajnostnega poslovanja se kaže tudi v številnih manjših ukrepih in projektih, ki so zastavljeni tako, da imajo pozitivne učinke za okolje, podjetju pa prinesejo prihranek ali dodaten prihodek, na primer Skaza movement in Skaza Sport Cup. Trajnostno naravnanost poslovanja in odgovorno vodenje v podjetju spodbujajo tudi z uvajanjem različnih portalov, omrežij, sistemov in programske opreme. Okoljsko naravnan strateški razvoj podjetja veliko pripomore k uspešnejšemu trženju izdelkov, k prihrankom in s tem k izboljšanju celotnih finančnih rezultatov podjetja, so med drugim zapisali v Skazi v prijavi na razpis za do okolja prijazno podjetje.