Okolje & energija

Dvogorivni tovornjaki takoj zmanjšajo izpuste v prometu

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

28.10.2020 23:00
Čas branja: 2 min

Tako rekoč edina alternativa, ki je že na voljo za zmanjšanje izpustov v cestnem transportu, je uporaba zemeljskega plina oziroma metana, so zapisali v podjetju Semenič Transport v prijavi na razpis za okolju prijazen izdelek.

Zemeljski plin pripomore k zmanjšanju izpustov, ker ima večji delež vodika v primerjavi z ogljikom kot dizelsko gorivo, so nadaljevali v Semenič Transportu. Ob uporabi fosilnega metana lahko zmanjšamo izpuste ogljikovega dioksida za okvirno 25 odstotkov. Če pa uporabimo biometan ali sintetični metan, proizveden z električno energijo iz obnovljivih virov, je ogljični odtis izredno majhen, so nadaljevali v Semenič Transportu.

Polovico dizla nadomestijo z zemeljskim plinom

Proizvajalci ponujajo tovornjake, ki kot gorivo uporabljajo metan, vendar so ta vozila občutno dražja od dizelskih tovornjakov: »Naše podjetje ponuja možnost predelave klasičnega dizelskega tovornjaka na dvogorivno delovanje, kjer približno 50 odstotkov energije, ki jo dovedemo z dizelskim gorivom, nadomestimo z zemeljskim plinom. Investicija se ob pravilni uporabi povrne prej kot v letu dni.«

V prijavi zagotavljajo, da s predelanim tovornjakom zmanjšajo izpuste ogljikovega dioksida v primerjavi z dizelskim pogonom za od 12 do 13 odstotkov, kar pomeni zmanjšanje za približno 11,5 tone ogljikovega dioksida na leto na tovornjak. Dodali so primerjavo: »Osebni avtomobil, ki na leto prevozi 20 tisoč kilometrov in porabi šest litrov bencina ali dizelskega goriva na sto kilometrov, ima celoten izpust približno 3,2 tone ogljikovega dioksida na leto.« Nekateri naročniki že zahtevajo, da je ogljični odtis podjetij, ki zanje izvajajo transportne dejavnosti, nizek.

Ohranijo velik izkoristek

Vsi ponudniki novih vozil, razen enega, ponujajo pogon na zemeljski plin z Ottovim motorjem, ki ima manjše izkoristke in zato porabi več goriva, v prijavi pa zatrjujejo: »S predelavo ohranimo prednost velikega izkoristka dizelskega motorja. Ker je zemeljski plin na enoto energije tudi občutno cenejši v primerjavi z dizelskim gorivom, podjetje prihrani pri stroških goriva.«

»Infrastruktura za zemeljski plin je že zelo razvejena in se še nadalje intenzivno širi,« so zatrdili, a dodali: »Ker mreža polnilnic kljub hitri rasti še ni optimalna, imajo predelani tovornjaki veliko prednost, ker lahko s pritiskom na gumb delujejo samo v dizelskem načinu in tako voznika ni strah, da bo ostal brez goriva.«

Življenjska doba rezervoarja za zemeljski plin, ki je daleč najdražja komponenta sistema, je ob rednem vzdrževanju in servisiranju do 20 let, so še zapisali v Semenič Transportu v prijavi na razpis za okoljske nagrade.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Okolje & energija
Plinski terminal na Krku je začel z rednim delovanjem
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Plinski terminal na Krku je začel z rednim delovanjem 13

V terminal na hrvaškem otoku Krku je v prvih urah leta 2021 prispel prvi tanker z zemeljskim plinom.

FINANCE
Okolje & energija
Kako draga sta slovenska elektrika in zemeljski plin v evropskih primerjavah
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako draga sta slovenska elektrika in zemeljski plin v evropskih primerjavah 10

Slovenska gospodinjstva so v prvi polovici lanskega leta plačevala 21. najdražjo elektriko in 12. najdražji zemeljski plin v Evropi.

FINANCE
Okolje & energija
(raziskava) S hrano povezana tretjina vseh izpustov toplogrednih plinov
Okolje & energija
Okolje & energijaSTA (raziskava) S hrano povezana tretjina vseh izpustov toplogrednih plinov 13

Tretjina vseh globalnih izpustov toplogrednih plinov je povezana s hrano, kaže nova raziskava. V tej oceni so raziskovalci upoštevali denimo krčenje gozdov, rabo gnojil, gojenje živine in odpadke. Avtorji upajo, da bodo podatki pomagali prepoznati področja, na katerih bodo globalni ukrepi za zmanjšanje izpustov najbolj učinkoviti.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Okolje & energija
Rekordno leto za zemeljski plin v Sloveniji
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Rekordno leto za zemeljski plin v Sloveniji

Distribucija zemeljskega plina v Sloveniji je lani znašala 3.621 gigavatnih ur, kar je 1,9 odstotka več kot leta 2019 in največ do zdaj, so sporočili z Gospodarskega interesnega združenju za distribucijo zemeljskega plina.

FINANCE
Okolje & energija
(študija) Koliko izpustov ogljika lahko prihranijo vozila na plin
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (študija) Koliko izpustov ogljika lahko prihranijo vozila na plin 1

V združenju za promocijo rabe plina v prometu NGVA Europe so objavili, da lahko avti na plin do leta 2030 prihranijo 24 milijonov ton izpustov ogljikovega dioksida, tovornjaki na plin pa 25 milijonov ton

FINANCE
PMM
E-goriva: zadnji žarek upanja za bencinske in dizelske motorje?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostUroš Božin E-goriva: zadnji žarek upanja za bencinske in dizelske motorje? 10

Kaj če bi lahko v svoj bencinski avto natočili gorivo, s katerim bi maksimalno zmanjšali izpuste? Bo avtomobilska industrija iz rokava potegnila novega asa?

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti