Tako rekoč edina alternativa, ki je že na voljo za zmanjšanje izpustov v cestnem transportu, je uporaba zemeljskega plina oziroma metana, so zapisali v podjetju Semenič Transport v prijavi na razpis za okolju prijazen izdelek.
Zemeljski plin pripomore k zmanjšanju izpustov, ker ima večji delež vodika v primerjavi z ogljikom kot dizelsko gorivo, so nadaljevali v Semenič Transportu. Ob uporabi fosilnega metana lahko zmanjšamo izpuste ogljikovega dioksida za okvirno 25 odstotkov. Če pa uporabimo biometan ali sintetični metan, proizveden z električno energijo iz obnovljivih virov, je ogljični odtis izredno majhen, so nadaljevali v Semenič Transportu.
Polovico dizla nadomestijo z zemeljskim plinom
Proizvajalci ponujajo tovornjake, ki kot gorivo uporabljajo metan, vendar so ta vozila občutno dražja od dizelskih tovornjakov: »Naše podjetje ponuja možnost predelave klasičnega dizelskega tovornjaka na dvogorivno delovanje, kjer približno 50 odstotkov energije, ki jo dovedemo z dizelskim gorivom, nadomestimo z zemeljskim plinom. Investicija se ob pravilni uporabi povrne prej kot v letu dni.«
V prijavi zagotavljajo, da s predelanim tovornjakom zmanjšajo izpuste ogljikovega dioksida v primerjavi z dizelskim pogonom za od 12 do 13 odstotkov, kar pomeni zmanjšanje za približno 11,5 tone ogljikovega dioksida na leto na tovornjak. Dodali so primerjavo: »Osebni avtomobil, ki na leto prevozi 20 tisoč kilometrov in porabi šest litrov bencina ali dizelskega goriva na sto kilometrov, ima celoten izpust približno 3,2 tone ogljikovega dioksida na leto.« Nekateri naročniki že zahtevajo, da je ogljični odtis podjetij, ki zanje izvajajo transportne dejavnosti, nizek.
Ohranijo velik izkoristek
Vsi ponudniki novih vozil, razen enega, ponujajo pogon na zemeljski plin z Ottovim motorjem, ki ima manjše izkoristke in zato porabi več goriva, v prijavi pa zatrjujejo: »S predelavo ohranimo prednost velikega izkoristka dizelskega motorja. Ker je zemeljski plin na enoto energije tudi občutno cenejši v primerjavi z dizelskim gorivom, podjetje prihrani pri stroških goriva.«
»Infrastruktura za zemeljski plin je že zelo razvejena in se še nadalje intenzivno širi,« so zatrdili, a dodali: »Ker mreža polnilnic kljub hitri rasti še ni optimalna, imajo predelani tovornjaki veliko prednost, ker lahko s pritiskom na gumb delujejo samo v dizelskem načinu in tako voznika ni strah, da bo ostal brez goriva.«
Življenjska doba rezervoarja za zemeljski plin, ki je daleč najdražja komponenta sistema, je ob rednem vzdrževanju in servisiranju do 20 let, so še zapisali v Semenič Transportu v prijavi na razpis za okoljske nagrade.