Zasebnost
Okolje & energija

Projekt Ekošola: kako so učenci zmanjšali ogljični odtis

Končuje se projekt Ekošola meri odtis CO2, v katerem se je v dveh šolskih letih o podnebnih spremembah in ogljičnem odtisu izobraževalo 15 tisoč otrok, učencev in dijakov.

Dogodki O & E

FINANCE
Okolje & energija
Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ
Okolje & energija
Energetske nagrade
Okolje & energijaNataša Koražija Dnevi energetikov 2024: to so zmagovalci letošnjega izbora za energetske nagrade Financ 1

Nagrade in priznanja so dobili Energetika Maribor, IJS, HESS, Občina Kočevje, GLS Slovenija, SNEP GreenTwin, Enertec, Zeleni Hrastnik

FINANCE
Okolje & energija
Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Tako so sestavili finančno konstrukcijo za prvo zadružno sončno elektrarno 2

Za pionirski projekt skupnostne samooskrbe so ustanovili energetsko zadrugo, solastniki elektrarne so hkrati odjemalci, ki so si stroške energije znižali za 30 odstotkov

FINANCE
Okolje & energija
Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije
Okolje & energija
Energetske nagrade Financ
Okolje & energijaNataša Koražija Enertec je razvil simulator za določanje idealne velikosti sončne elektrarne in baterije 3

Vas mučijo nove omrežnine in razmišljate o novi sončni elektrarni z baterijami? Enertecovo orodje omogoča izračun optimalne kombinacije z naprednimi algoritmi

Portal podpirajo

 INEA

HSE
 

Eles

30.05.2021 06:00
Čas branja: 2 min
Projekt Ekošola: kako so učenci zmanjšali ogljični odtis
Društvo Doves – Fee Slovenia, kjer izvajajo program Ekošola v Sloveniji, je leta 2018 zmagalo na razpisu energetskih nagrad časnika Finance v kategoriji promocijski projekt. Letošnji razpis je odprt, prijave zbiramo do 16. julija na spletni strani dnevi-energetikov.si. Na sliki sta Dunja Dolinšek iz Ekošole in nacionalni koordinator programa Ekošola Gregor Cerar. Foto: Jernej Lasič

Kako ugotoviti, kakšen je ogljični odtis in kako ga zmanjšati doma, v vrtcu, šoli? S pomočjo mentorjev programa Ekošola so tematiko raziskovali mladi ekošolarji in ekošolarke iz 138 osnovnih in srednjih šol in tudi iz vrtcev. Sodelovali so v projektu Ekošola meri odtis CO2. Projekt je trajal dve leti, v okviru programa pa so Izbrali tudi prve podnebne ambasadorje in podnebne šampione.

Prvo leto so največ pozornost namenili izobraževanju mentorjev, vzgojiteljev, učiteljev, profesorjev. Izobraževali so se o podnebnih spremembah in zmanjšanju ogljičnega odtisa. Izvedli so 24 delavnic, pripravili učne liste in gradivo za delo z otroki, učenci in dijaki. Najbolj zahteven del projekta je bil razvoj spletnega pripomočka Kalkulator CO2, ki je namenjen izobraževanju in merjenju ogljičnega odtisa v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V šolah so ga začeli uporabljati v letošnjem šolskem letu.

Kalkulator izračuna ogljičnega odtisa je zasnovan kot računalo in kot didaktični pripomoček. Vključuje šest sklopov: ogrevanje, svetila, električne naprave, promet, odpadki in zavržena hrana.

Kalkulator CO2 je namenjen predvsem učencem zadnje triade osnovne šole in srednješolcem, preizkusili pa so ga tudi v nižjih razredih osnovne šole.

Za izračun ogljičnega odtisa morajo učenci pridobiti podatke za področje, ki ga izberejo, na primer površina prostora, število luči in ocena porabe, podatki iz energetske izkaznice, število in vrsta elektronskih naprav in drugo.

Izračun v kalkulatorju pokaže letni izpust v kilogramih ogljikovega dioksida na osebo, učilnico in ustanovo. Na osnovi rezultatov lahko učenci in dijaki oblikujejo ukrepe in po določenem obdobju izvajanja ukrepov izračunajo učinke.

Mentorji so vsebine projekta vključili v različne predmete, na primer naravoslovje, biologijo, geografijo, družboslovje okoljskih vsebin, v dejavnosti na razrednih urah, v tematske dneve, na primer naravoslovni dan, eko dan, vključevali so jih v eko in druge krožke.

»Mentorji in učenci so pokazali, da je mogoče vključiti izobraževanje o podnebnih spremembah in ogljičnem odtisu v šolski vsakdan,« je povedal nacionalni koordinator programa Ekošola Gregor Cerar.

»V vrtcih in šolah so veliko aktivnosti izvedli v času šolanja na daljavo, mentorji pa so presodili, kako popestriti pouk na daljavo in motivirati učence in dijake. Letošnjo prakso in izkušnje bodo prenesli v prihodnje šolsko leto in z izvajanjem teh aktivnosti nadaljevali,« je še dodal Cerar.

V programu Ekošola so imenovali prve podnebne ambasadorje. Naziv je dobilo 15 mentorjev, ki so se izkazali po številu izvedenih aktivnosti, pristopu in vključevanju otrok in mladih. Imenovali so tudi prvo skupino podnebnih šampionov v programu Ekošola. Skupino sestavljajo učenci in dijaki iz 13 šol, ki so bili prepoznani kot posebej aktivni ali pa so se izkazali zamislimi in rešitvami.

Program Ekošola deluje v Sloveniji od leta 1996, vanj je vključenih več kot 700 vrtcev, osnovnih in srednjih šol, dijaških domov, centrov šolskih in obšolskih dejavnosti ter fakultet. Sodeluje več kot 130 tisoč otrok, učencev in dijakov ter 8.500 vzgojiteljev ali učiteljev. Program dela temelji na metodologiji sedmih korakov in je enoten po vsem svetu. Ustanove, ki uspešno končajo aktivnosti po sedmih korakih, pridobijo mednarodno uveljavljeni okoljski znak Zelena zastava.

Po svetu se v program vključuje več kot 13 milijonov otrok, milijon vzgojiteljev in učiteljev, več kot 44 tisoč ustanov v 65 državah po vsem svetu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

Moje finance
Finančna šola
Katere finančne, podjetniške lekcije bodo učitelji prenašali na svoje učence?
Moje finance
Finančna šolaKsenija Sedej Katere finančne, podjetniške lekcije bodo učitelji prenašali na svoje učence?

Skoraj 60 učiteljev je končalo petmesečni (spletni) program finančnega opismenjevanja Mladi in denar. Tik pred začetkom poletnih počitnic smo jih vprašali, katera lekcija je nanje naredila največji vtis in katero bodo delili med svoje otroke in učence.

FINANCE
Okolje & energija
Kako izračunati ogljični odtis podjetja
FINANCE
Manager
Kako je zacvetel razvoj tehnologij za izobraževanje - v čem so dobre in v čem šibke
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Kako je zacvetel razvoj tehnologij za izobraževanje - v čem so dobre in v čem šibke

Pandemija je pospešila uporabo izobraževalne tehnologije, ta trg je vreden že blizu 600 milijard dolarjev. Katere so rešitve, za kaj so dobre in v čem so šibke?

FINANCE
Kako ELES vidi prihodnost ogrevanja gospodinjstev v Sloveniji
OGLAS
Finance
OGREVANJE
Finance PR Kako ELES vidi prihodnost ogrevanja gospodinjstev v Sloveniji (OGLAS)

Koncept dolgoročnega ogrevanja (KODO) nakazuje smer načrtovanja energetske infrastrukture v prihodnje, ko se predvideva čedalje večja elektrifikacija ogrevanja.

FINANCE
Okolje & energija
Lotrič Meroslovje: leta 2031 ničelni vpliv na okolje
FINANCE
Okolje & energija
Izračun ogljičnega odtisa je postal konkurenčna prednost. Kako ga naredimo?
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Izračun ogljičnega odtisa je postal konkurenčna prednost. Kako ga naredimo?

Kako izračunajo ogljični odtis podjetja, izdelka ali storitve in kako takšen izračun pomaga pri poslovanju, je pojasnila Barbara Koželjnik iz instituta SIQ.

Slovenija
Dr. Gregor Starc: Z vidika financiranja smo palčki, z vidika uspehov pa velikani (intervju)
SlovenijaAndreja Šalamun Dr. Gregor Starc: Z vidika financiranja smo palčki, z vidika uspehov pa velikani (intervju)

Najbrž je proračun enega nogometnega giganta večji od proračuna celotnega slovenskega športa, a kljub temu naši športniki dosegajo neverjetne uspehe, ugotavlja izredni profesor na ljubljanski fakulteti za šport dr. Gregor Starc, profesor športne vzgoje, vodja Laboratorija za diagnostiko telesnega in gibalnega razvoja, vodja nacionalnega sistema SLOfit in svetovalec pri Svetovni zdravstveni organizaciji za področje debelosti in telesne dejavnosti otrok. Med razlogi za te uspehe so gotovo tudi zelo dobra organiziranost šolske športne vzgoje in civilne športne sfere v naši zgodovini, sistematično delo z mladimi ter odlična usposobljenost učiteljev športa v osnovnih in srednjih šolah.